Gå til innhold

Mobil til under 1700

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heioghopp.

Har ennå ikke fått svar fra elkjop. Derfor drar jeg nedover til den lokale sjappa for å snakke med dem.

Men, hvordan står jeg rettslig i denne saken? Kan jeg kreve at jeg får pengene mine tilbake fordi den tilfredstiller meg ikke godt nok, når jeg har brukt den i noen dager? Det er slik med elkjøp at du har 30 dagers full returett, men gjelder det hvis du har brukt gjenstanden også?

Vil bare forsikre meg før jeg snakker med dem. :)

PD

7045696[/snapback]

Du har ikke 30 dagers returrett på mobiler - så den gjelder dessverre ikke for akkurat denne saken.

Du har rett til å få produktet ditt reparert eller omlevert i ny vare dersom det siste ikke gir butikken store kostnader. Omlevering godkjennes ofte kun av produsent dersom produktet er splitter nytt (altså rapporteres defekt innen 7 dager av salgsdato (noen produsenter har 14, men de fleste har 7), eller hvis produktet har hatt feil flere ganger og vært reparert mange ganger.

Så som jeg sa er det vitalt at du drar til din elkjøp så fort det går - ellers så blir mobilen din reparert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Har enda ikke fått pengene mine, må vel sende en mail til dem.

Men, jeg har tenkt litt på hvilken mobil jeg bør velge. Det står mellom k750i og 6125.

Har hørt at k750i har dårlig joystick, stemmer ikke det?

Synes 6125 ser kul ut, men det medfølger ikke minnekort og usb-kabel.

Hva synes dere jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Har du fått tilbakemelding på at du får pengene igjen da? Er ikke slik at du automatisk får overført pengene til din konto - normalt sett blir det bare satt av et tilgodebeløp, og så kan du kjøpe ny telefon når du er innom butikken.

Hva har du avtalt med elkjøp?

Lenke til kommentar

Ok.

Har egentlig ikke avtalt noe med elkjop. Har bare sendt igjen pakken med angrefristskjema. Har heller ikke oppgittkontonummeret.

Ringte dem for en stund siden og sa at det var bare å sende pakken så skulle det løse seg.

Beklager, men er litt grønn på dette området.

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

Ok. Her er saken.

Har fått melding om at jeg skal få pengene i.l.a. 10 dager.

Ang. det med mobilvalg:

Jeg har tenkt å kjøpe brukt, på qxl.no. Der finner jeg mobilen Nokia 6280 til gunstige priser, men etter det jeg har hørt er det mye problemer med denne telefonen. Derfor er det kanskje lurt å kjøpe denne telefonen ny framfor brukt, siden du sjelden har garantirett+kvittering på samme "tilbud" når du kjøper den brukt. Jeg tenker at det er lurt å ha kvittering og garanti, hvis det skulle skje noe med mobilen.

Men, tilbake til k750i.

Denne er det meget gode tilbud på på qxl, rundt 1000-lappen. Men det er vel en risiko ved denne også når det kommer til det velkjente joystick - trøbbelet?

Jeg synes det er VELDIG vanskelig å velge mobil. De fleste er gode, men noen har ulemper og problemer ved seg som de andre ikke har. De andre mobilene, derimot, er du ikke helt fornøyd med, enten det er av utseende eller andre ting. Dette er bare et eksempel.

Derfor er det for meg vanskelig å velge mobil. Ingen tilfredstiller meg helt som jeg vil ha det, med hensyn til tilsynelatende "ulemper" som burde være fikset! (problemer med joystick (750i) og at den slår seg av (6280). Det finnes utallige andre eksempler som utgjør problemet med å velge mobil)

Den som passer meg best hittil er K750i, da denne er bortimot perfekt for en gjennomsnittsforbruker som meg. Men så var det det med joysticken da :(

PD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...