meankanin Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Om jeg sender en mail til en kolega sin hotmail-konto og jobbmail-konto, kan det av og til ta en time eller tre lengre på jobbmail. Trenger en ny isp, hvor det eneste som betyr noe er at mail virker 100% perfekt. Hvilken ISP regnes som best i så måte? Hvem er best på mail? (Skulle forøvrig ikke tro man hadde slike problemer lengre, det er 2006, ikke 1996.) Lenke til kommentar
roac Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Trenger en ny isp, hvor det eneste som betyr noe er at mail virker 100% perfekt. Hvilken ISP regnes som best i så måte? Hvem er best på mail? 6966764[/snapback] Kan du definere 100% perfekt mail? Perfekt filtrering av epost? (Og i så fall, hvordan definerer du perfekt filtrering). 100% oppetid? (Man må uansett ta høyde for noe nedetid). Muligheter for opprette/slette e-post alias ved behov? Personlig ville jeg heller gått for stabilitet på linjen, stabil epost kan du få med g-mail. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jobbmailen benytter trolig grålisting og vil således ha betydelig mindre problemer med spam, men uten mer info er det vanskelig å si noe for sikkert. Å bare si at tjenesten er dårlig blir nok litt for enkelt, det kan hende at eposttjeneren du sender til mangler reversDNS, har feil DNS, eller er kjent som spammer. Kan være mange årsaker til ventingen Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Om du sender mail til en hotmail-konto er det ofte forsinkelser i den enden også. Ikke nødvendigvis bare hos deg. Ellers er den eneste måten du kan direkte påvirke dette på å sette opp en mailserver selv... Bruker en gammel Pentium3-maskin med Ubuntu linux på til mail/webserver selv sammen med linje fra Freewave og epost mottas / blir levert øyeblikkelig (untatt av og til når jeg sender til hotmail eller enkelte "jobbadresser") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå