Gå til innhold

MediaBox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardware specs:

-VIA EPIA Mini-ITX 800Mhz

-80w Micro-ATX PSU

-128MB RAM

-WD 40GB

-ASUS 16/48 DVD

-SigmaDesigns Xcard (ikke med på nåværende bilder)

-IrMan

-Crystalfontz 4x20 LCD (kommer)

-Gammal CDspiller

-10mm Plexi

Måtte bytte Xcardet pga. deffekt, men nytt er på vei fra databutikken i dette øyeblikk!

Lenke til kommentar

Jau eg hadde tenkt å kunne bruke maskina uten skjerm til kun å spille MP3er på, kunne browse og spille av filer kun ved hjelp av fjernkontroll og LCD. Bruker den til å overvåke temp i tillegg. -Dessuten er det jo litt kult oxo da :smile: Maskina skal stå i stereohylla, må bare skaffe meg hylle først da!

Lenke til kommentar

Quote:

Har du noen tegninger som viser korleis LCD displayet skal loddes sammen med parallelporten ?

Denne brukte jeg, har bare fått den til å virke på en gammal maskin jeg har, ikke på EPIA HKet!

lcd_parallel_8bit.gif

Jeg droppa de motstandene, har et mer forståelig bilde et eller annet sted, skal se om eg finner!

[ Denne Melding var redigert av: DrSpawn på 2002-11-04 02:40 ]

Lenke til kommentar

har jeg rett når jeg ser du har brukt et "PCI Riser-card" ala dette? I så fall; hvor fikk du tak i det. Jeg har lyst til å bruke samme HKet til et senere prosjekt og ahr lett etter et slikt ekspansjonskort på "norske" webshopper, men finner det ikke.

EDIT: fant det :smile:

[ endret av Xell den 2002-11-04 10:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

går ann å bruke tv'en som pcskjerm og? .. liksom for "å browse" seg frem til filer man vil se/bruke ..

Joa, men ser jo ganske fett ut da!:) Litt mer CDspiller feeling liksom. Dessuten er det gøy å ha utfordringer, gøy å eksperimentere.

Lenke til kommentar

Hei DrSpawn, eg holder på og lage akuratt det samme som deg , eg har en forholdsvis høg kasset spiller eg skal bruke. Har tenkt eg skal gjere samme som deg.

Bruke plexi til framdeksel og sote det. Du skal få en stor takk , btw , har ikke tenkt og bruke den til noen casemod compo :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...