DrSpawn Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har slengt sammen en side om mitt siste (ikke avsluttede) prosjekt. Det dreier seg om en multimedia PC bygd opp rundt et VIA EPIA Mini-itx HK, forsterket med et Xcard. Den skal få stå i stereohylla mi! :smile: -Tar gjerne imot tips eller spørsmål! Link: http://home.online.no/~audlind/bilder.cfm [ Denne Melding var redigert av: DrSpawn på 2002-11-02 00:12 ] Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Noen kommentarer? Hva om selve siden da? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Nydelig arbed! har gjort noe lignende med en norgespakke, skal prøve å få lakt ut noen bilder av den.. men hva slags hardware er det du har stappa inn? Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Hardware specs: -VIA EPIA Mini-ITX 800Mhz -80w Micro-ATX PSU -128MB RAM -WD 40GB -ASUS 16/48 DVD -SigmaDesigns Xcard (ikke med på nåværende bilder) -IrMan -Crystalfontz 4x20 LCD (kommer) -Gammal CDspiller -10mm Plexi Måtte bytte Xcardet pga. deffekt, men nytt er på vei fra databutikken i dette øyeblikk! Lenke til kommentar
§-BaSsE-§ Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Vurderer å bygge en mediabox selv, å mye regner du med at det ferdige prosjektet koster? Kræsja nettop mopeden så har ikke så mye penger! Lenke til kommentar
Asbjørn Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Har du noen tegninger som viser korleis LCD displayet skal loddes sammen med parallelporten ? Kjøpte eit lcd display eg og, men eg har ikkje så god peiling på elektronikk ... Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Ca. priser: HK-1200,- HD-900,- DVD-600,- PSU-350,- RAM-250,- Xcard-1200,- IrMan-400,- LCD-250,- (crystalfontz LCD er på vei, 700,-) Materialer/div.-500,- ____________________ Totalt=5650,- Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Har kommet et stykke videre idag. Lagt ut et par bilder nederst på siden. -Må få tak et LCD som drives av COMporten før det vil funke. Får ikke det paralelldrevne jeg nå bruker til å virke. Kan bli et problem å fixe driver oxo, men alt kan ordnes........ :smile: Sjekk ut: http://home.online.no/~audlind/index.cfm -Under "Bilder" Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 kongebra, hvor kom PSU'en fra? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 PSUen kjøpte eg på komplett, minste de har, hadde egentlig lyst på en mindre. Så at de hadde et på Mini-ITX.com, men det blei litt dyrt å sende hit da! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Virkelig søt liten sak det der :smile: Men hva har du egentlig tenkt å bruke lcd displayet til? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Jau eg hadde tenkt å kunne bruke maskina uten skjerm til kun å spille MP3er på, kunne browse og spille av filer kun ved hjelp av fjernkontroll og LCD. Bruker den til å overvåke temp i tillegg. -Dessuten er det jo litt kult oxo da :smile: Maskina skal stå i stereohylla, må bare skaffe meg hylle først da! Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: Har du noen tegninger som viser korleis LCD displayet skal loddes sammen med parallelporten ? Denne brukte jeg, har bare fått den til å virke på en gammal maskin jeg har, ikke på EPIA HKet! Jeg droppa de motstandene, har et mer forståelig bilde et eller annet sted, skal se om eg finner! _________________ [ Denne Melding var redigert av: DrSpawn på 2002-11-04 02:40 ] Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 har jeg rett når jeg ser du har brukt et "PCI Riser-card" ala dette? I så fall; hvor fikk du tak i det. Jeg har lyst til å bruke samme HKet til et senere prosjekt og ahr lett etter et slikt ekspansjonskort på "norske" webshopper, men finner det ikke. EDIT: fant det :smile: [ endret av Xell den 2002-11-04 10:32 ] Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Quote: går ann å bruke tv'en som pcskjerm og? .. liksom for "å browse" seg frem til filer man vil se/bruke .. Joa, men ser jo ganske fett ut da! Litt mer CDspiller feeling liksom. Dessuten er det gøy å ha utfordringer, gøy å eksperimentere. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 x, hvor fann du det riser-kortetet? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei DrSpawn, eg holder på og lage akuratt det samme som deg , eg har en forholdsvis høg kasset spiller eg skal bruke. Har tenkt eg skal gjere samme som deg. Bruke plexi til framdeksel og sote det. Du skal få en stor takk , btw , har ikke tenkt og bruke den til noen casemod compo :razz: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Nais!!! :smile: Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Takker, takker!!!!! -Er i ferd med å få lagt ut flere, bedre og mer detaljerte bilder. Har begynnt å tenke på å droppe LCD (ja dere har et poeng da! :smile: ), maskina vil se litt "renere" ut da. Kommer vel bilder i morgo håper eg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå