hernil Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 har et kanskje litt uvanlig spørsmål, men prøver allikevel: går det ann i en .bat fil å gjøre sånn at filen tror du har trykket en tast? la oss si at filen er sånn: pause cls exit da må jeg trykke en tast sånn at den går videre til cls. er det noen måte å gjøre det sånn at den gjør det automatisk? dette ble kanskje litt uklart, men håper noen forsto det... Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vel uten å dra bat-filen til et høyere nivå av dimensjoner så nei. Men det er ofte instillinger i konsole programmer som gjør at det kan kjøre helt uten at det kommer spørsmål. Du kan skrive /? for å se info om programets instillinger i dos eks. Dir /? Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 har og ett tilsvarende problem så eg skriver det her. Eg vil at når eg åpner batch fila, så skal det komme opp ei melding msg * Eksempel Og når eg har trykt på OK, SÅ skal den gå videre til neste linje, er det mulig? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 MSG %username% /w Hei %username%, Trykk OK for å fortsette. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Står en del gode tips om batch programmering her: http://www.onesmartclick.com/programming/batch-files.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå