Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kontoutskrift osv., kan foreldre se på den osv.?

just-_-me

Anbefalte innlegg

heisan

hvis jeg f.eks får en kontoutskrift i posten (til kontoen min), har foreldre egentlig rett til og åpne den og glane på den?

blir en helvettes krangel :roll: hver gang de får fatt på den (mange ganger prøver jeg og gjemme den osv, eller kaste den), for de syns jeg bruker "så mye penger".

jeg er under 18, så da kan dem vel glane så mye de vil? :mad::nei::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreta uttak, betal med cash hvis du har problemer med sånt. Løser kanskje ikke problemet ditt, men kan muligens begrense det litt.

Så sant du er under 18 år, fortsatt bor under dine foreldres tak og mottar penger fra disse så har dem strengt tatt lov å foreta innsyn i dine private affærer så vidt jeg veit. Hvor moralsk riktig det er, er jo en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Så sant du er under 18 år, fortsatt bor under dine foreldres tak og mottar penger fra disse så har dem strengt tatt lov å foreta innsyn i dine private affærer så vidt jeg veit. Hvor moralsk riktig det er, er jo en helt annen diskusjon.

6965842[/snapback]

Foreldrene har bare lov til å åpne barnets post dersom det er mistanke om noe kriminelt.

Dette baserer jeg for øyeblikket på juridisk teori.

Lenke til kommentar

ok, jeg fant foresten et valg i stad (etter at jeg hadde studert hver eneste side på nettbanken) :grid: , om at jeg kunne ta bort "kontoutskrift pr. brev sent som post" el. noe.

så da kan det hende jeg slipper og få noe mere tull med kontoutskrifter :woot:

(foresten er det penger jeg har tjent selv, og ikke fått av dem :thumbup:

:mrgreen: foreldra kan bare dra et viss sted :mrgreen:

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...