Gå til innhold

Kjøpe windows cd

D.T

Anbefalte innlegg

Okay, jeg får feilmeldingen Error loading OS, og den står der. Så jeg starter på nytt og lar den boote fra cd først, og putter i windows cd'en. En XP profesional upgradering. Da kan jeg fortsette som ingenting har skjedd. Men jeg vil gjerne ha alt i orden så jeg tenkte jeg skulle kjøpe ny HD og OS cd.

Tar meg en tur på computercity. 2700 skal de ha for XP home. WOOOT?

Sjekker litt på komplett å ser: XP HOME OEM til 845kr

og så

XP HOME fullversjon retail til 2355kr.

Kan jeg bruke den billigste som nyinnstallasjon?`

Er det også vits for meg å kjøpe 10k rpm disk? den vil bli mest sannsynlig brukt som disk med OS, drivere, programmer og annet rask som litt musikk, spill, bilder osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du går å kjøper ny, må jeg jo spørre deg om et par ting:

Vilken OS cd har du nå? Virket den før? Er det riper på cdn?

Har du formadert HD du skal legge OS på? Det kan ligge igjen rusk på disken som lager krøll.. har hatt tilsvarende før, men da "plutselig" var det iorden..

Lenke til kommentar

Har du formadert HD du skal legge OS på? Det kan ligge igjen rusk på disken som lager krøll.. har hatt tilsvarende før, men da "plutselig" var det iorden..

6965664[/snapback]

Jeg har Windows XP prof upgrade cd. Den har alltid virket. Ikke riper.

Problemet er ikke cd'en men det windows installert på HD'en. Men mulig det har blitt no krøll ja. Men disken er nok ganske full av drit og en ny HD ville gjort seg, og da trenger jeg en ny windows cd uansett. Så lurer mest på om jeg kan kjøpe den billigste cd'en.

Kan jeg da også installere nytt OS på ny HD, men samtidig ha den gamle disken aktiv selvom det er OS på den å?

Lenke til kommentar

6965664[/snapback]

Jeg har Windows XP prof upgrade cd. Den har alltid virket. Ikke riper.

Problemet er ikke cd'en men det windows installert på HD'en. Men mulig det har blitt no krøll ja. Men disken er nok ganske full av drit og en ny HD ville gjort seg, og da trenger jeg en ny windows cd uansett. Så lurer mest på om jeg kan kjøpe den billigste cd'en.

Kan jeg da også installere nytt OS på ny HD, men samtidig ha den gamle disken aktiv selvom det er OS på den å?

6965865[/snapback]

Du trenger ikke en ny Windows, kjøp disk og installer Win. på den da.. ;)

Lenke til kommentar

Okay. tror jeg skal få fiska frem en win98 cd eller me? hvis den går.

Men hvis jeg da kjøper ny HD og installerer OS på den, vil den da kræsje med den gamle HD'en med OS som jeg bruker nå? Da jeg har litt ting jeg vil overføre til den nye før denne går i søple kassa

Lenke til kommentar
Okay. tror jeg skal få fiska frem en win98 cd eller me? hvis den går.

Men hvis jeg da kjøper ny HD og installerer OS på den, vil den da kræsje med den gamle HD'en med OS som jeg bruker nå? Da jeg har litt ting jeg vil overføre til den nye før denne går i søple kassa

6966012[/snapback]

Nei, du setter den nye disken som master og gamle som slave.

Etterpå kan du bare slette/formatere gamledisken og bruke den igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...