Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped og bot

KrisDB90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun får utsettelse på alle sertifikatene i 6 mnd til 2 år (dvs hun kan ikke få moped/bil lappen før hun er 18.5 år - 20 år). Et par tusen i bot for å kjøre uten lappen pluss 2000 kr i bot for å kjøre med passasjer. Du får en bot på 750 kr tror jeg for å sitte bakpå.

Hvis dere kræsjer får du ikke noe igjen på (ansvars-)forsikringen, langt mindre kasko, og hun og eventuellt du kan ende opp med å måtte erstatte store skader på andre eller andres eiendom (snakker millionsummer hvis du lager en stor ulykke). Hvis dere kjører ned og dreper en person kan hun og eventuellt du få fengselstraff opp til 21 år.

Hadde vært mye smartere hvis du hadde kjørt og hun hadde sittet på. Ikke fullt så store konsekvenser hvis dere blir tatt eller hadde kræsja, men det lureste er å ikke la noen sitte på i det heletatt :).

Lenke til kommentar
Hun får utsettelse på alle sertifikatene i 6 mnd til 2 år (dvs hun kan ikke få moped/bil lappen før hun er 18.5 år - 20 år). Et par tusen i bot for å kjøre uten lappen pluss 2000 kr i bot for å kjøre med passasjer. Du får en bot på 750 kr tror jeg for å sitte bakpå.

6965594[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at det er det som stemmer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...