KrisDB90 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvor mye får jeg i bot hvis jeg ble stoppet mens en annen som ikke har lappen kjørte mopeden min mens jeg satt på uten hjelm? Hun som kjørte hadde på hjelm. Jeg har lappen. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hun får utsettelse på alle sertifikatene i 6 mnd til 2 år (dvs hun kan ikke få moped/bil lappen før hun er 18.5 år - 20 år). Et par tusen i bot for å kjøre uten lappen pluss 2000 kr i bot for å kjøre med passasjer. Du får en bot på 750 kr tror jeg for å sitte bakpå. Hvis dere kræsjer får du ikke noe igjen på (ansvars-)forsikringen, langt mindre kasko, og hun og eventuellt du kan ende opp med å måtte erstatte store skader på andre eller andres eiendom (snakker millionsummer hvis du lager en stor ulykke). Hvis dere kjører ned og dreper en person kan hun og eventuellt du få fengselstraff opp til 21 år. Hadde vært mye smartere hvis du hadde kjørt og hun hadde sittet på. Ikke fullt så store konsekvenser hvis dere blir tatt eller hadde kræsja, men det lureste er å ikke la noen sitte på i det heletatt . Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvis dere hadde krasjet og hun hadde omkommet kunne du også risikert å bli dømt for uaktsomt drap. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Utsettelse på alle serfikatene ? Vet om en som blei stoppa med trim, fikk fartsbot OG ikke hadde lappen. Ho fikk 7k i bot og 6mnd på mopedlappen, ikke på bil ? Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hun får utsettelse på alle sertifikatene i 6 mnd til 2 år (dvs hun kan ikke få moped/bil lappen før hun er 18.5 år - 20 år). Et par tusen i bot for å kjøre uten lappen pluss 2000 kr i bot for å kjøre med passasjer. Du får en bot på 750 kr tror jeg for å sitte bakpå. 6965594[/snapback] Jeg er ganske sikker på at det er det som stemmer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå