glowpipe Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei. Jeg har akkuratt oppgradert min pc. Kjøpt Asus P5W Deluxe Intel Core 2 duO E6600 Hadde fra før 2 Sapphire radeon x1800 Crossfire kort Nå ligger Hovedkortet på rundt 44 Grader Cpuen på rundt 32grader Og grafikk korta på rundt 59 grader Er dette for høyt eller er det som det skal ? Har et Thermaltake Tai-Chi kabinett. uten vannavkjølinga. 2 120mm Vifter i kabinettet. og cpu vifta som fulgte med. det er ingen vifte på hovedkortet. bare heatpipes. trenger jeg mer kjøling ? En annen ting. i everest home sier sensoren at min 5 V gir ut 5.62 V. Er dette For mye ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Sjekk spenningene i BIOS om du er i tvil. Temperaturene ser fine ut, men du må sjekke de under full belastning, det er det som teller. Skjermkortet er jeg ikke kjent med så det tør jeg ikke uttale meg om. Hvis BIOS viser 5,62V så må du få målt med et skikkelig multimeter før du evt. reklamerer. Er bare å finne en molex-plugg og måle på sort og rød leder. Grensa ligger på maks 5,25V. Lenke til kommentar
glowpipe Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 ok. da sjekker jeg når jeg gjør noe dumt. som f.eks etter 3dmark i bios sier volten at den er på 5.120v så sikkert bra. Grunnen til at jeg er blitt paranoid her er fordi jeg kjøpte alt forige uke. etter 2 dager gikk hovedkortet. en transistor hadde brent :/ men jeg regner med at det er fordi den var ødelagt. ikke at det ble for varmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå