Degeim Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg arbeider med en enkel shoutbox, og lurer på hvordan jeg kan få til slik at hvis du poster med et navn en gang, så husker denne navnet ditt til neste gang. Jeg vet det går med cookies, men når jeg prøver meg med en cookie, så blokkerer IE den (FF lar den passere). Så fins det andre måter? Takk, Degeim Endret 29. september 2006 av Degeim Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 At IE blokkerer den har vel noe med sikkerhetsinstillingene hos deg å gjøre, vil jeg tro... Så hvis du skrur på cookies vil det sikkert fungerer i IE også. Jeg kan ikke komme på noen annen løsning, men kan vel tenkes det er andre som har en fiks ide Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Altså, skal man huske på navnet til nestegang må noe ligger på brukerens maskin. Det betyr at man i stor grad er bundet opp mot å bruke cookie. Du kan selvsagt lage et lugubert JS-script som i IE kanskje får lov til å lagre en fil, men det tviler jeg sterkt på er så veldig populært Ellers kan man binde navn opp mot IP, men det vil gå dårlig med dynamiske IP-adresser. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Husk å sette timeout, ellers varer bare kjeksen til browseren lukkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå