Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Webcam-trøbbel på nett

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med bildekvaliteten når jeg bruker webcam på f.eks chattekanaler som tillater bruk av cam. Cam via MSN fungerer det helt fint, og bildet er klart og tydelig. Men ved bruk andre steder blir bildet veldig grøtete og mørkt, og bevegelsene går sakte.

Jeg har prøvd tre forskjellige nye webcam, så det må være noe med selve maskinen min som ikke er som det skal.

Jeg oppdaget i går da jeg satt med programmet til webcam'et åpent, at når jeg brukte formatet 320x240 eller høyere, så var bildet klart og tydelig på skjermen min. Men da jeg gikk ned til 160x120, så ble alt mørkt og grumsete og veldig utydelig.

Siden dette har skjedd med alle de tre cam'ene jeg har pøvd, så kan vel ikke feilen ligge der? Det siste jeg brukte var Logitech QuikCam Fusion, før der et annet forholdsvis dyrt cam fra Logitech, og aller først et fra Creative - Live Ultra.

Det kan nesten virke som at straks jeg kobler meg på cam via en chattekanal, så blir det automatisk brukt størrelse 160x120 på det som sendes ut via cam'et uten at jeg kan påvirke dette.

Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Eller om det er noe jeg kan gjøre for å løse dette problemet? Alle andre jeg kjenner opplever cam-bruk helt uproblematisk, mens på denne maskinen aldri har klart å sende et tydelig bilde ut annet enn via MSN.

Under installasjonen av det siste cam'et jeg prøve (Logitech QuikCam Fusion), så kom det opp en feilmeldig som ba meg sette inn Win XP Home Edition siden det tydeligvis mangler noen godkjente filer. De godkjente filene var blitt er stattet av andre, og jeg kunne alternativt sette inn CD'en for XP eller hoppe videre.

Jeg prøve å sette inn en XP Home Edition som jeg fikk av en kammerat, siden jeg ikke fikk med en slik CD da jeg kjøpte maskinen for halvannet år siden. Jeg fikk deretter opp en feilmelding som sa at maskinen ikke kunne finne D:\Drivers\Bin\WINXP.LST Så det forsøket var resultatløst. Brukte jeg feil versjon av XP kanskje?

Håper noen har tid til å gi meg et svar dersom det er noe jeg kan gjøre for å løse dette. Det hadde vært artig å vært på nett med et cam som viser klare bilder til en forandring;o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er rimlig usikker på hva det kan være, men vil ikke tro det er kamera det er noe gale med.

Hva med chatteklienten sin streaming av bilde/lyd?

Tror heller det er sidene som gjør at du ikke får bra kvalitet...

6968489[/snapback]

Nei det tror jeg vi kan utelukke, siden alle andre får gode og klare bilder der inne. Alle bortsett fra meg. Det er nettopp det som er så rart. Bildet er topp via MSN, men straks jeg logger meg inn på en chat med cam så blir det utrolig uklart og treigt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...