Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk i hus og til garasje/verksted

Anbefalte innlegg

Besteforeldrene mine skal investere i trådløst nettverk til maskinene sine (en stasjonær og en bærbar.) Den stasjonære vil i stå enten ved det blå merket på tegningen, eller i andre etasje, over det blå merket. Den bærbare vil bli brukt både i huset og i verkstedet utenfor. Maskinene vil bruke nettverket/internett til enkel surfing, kanskje IP-telefoni senere.

post-29406-1159541948_thumb.jpg

Telefoninntak og ADSL-modem (kommer snart) står ved det blå merket.

Jeg trenger en trådløs ruter, samt 1 eller 2 trådløse nettverkskort for disse maskinene. Ruteren skal helst stå ved det blå merket, men må fortsatt kunne oppnå kontakt med den bærbare i verkstedet. Ergo ønsker jeg primært en ruter som når hele denne distansen. Alternativt kan ruteren plasseres ved det grønne merket, og vil da ha kortere avstand til hele huset, men det må trekkes nye kabler. Dette er mao. en mindre ønskelig løsning.

Jeg ønsker forslag til både en stabil driftssikker ruter (besteforeldrene mine er ikke datakyndige, så de må slippe mest mulig å drive vedlikehold på systemet) og nettverkskort som gir god nok rekkevidde.

Håper noen kan hjelpe.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...