Shadowfax Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Besteforeldrene mine skal investere i trådløst nettverk til maskinene sine (en stasjonær og en bærbar.) Den stasjonære vil i stå enten ved det blå merket på tegningen, eller i andre etasje, over det blå merket. Den bærbare vil bli brukt både i huset og i verkstedet utenfor. Maskinene vil bruke nettverket/internett til enkel surfing, kanskje IP-telefoni senere. Telefoninntak og ADSL-modem (kommer snart) står ved det blå merket. Jeg trenger en trådløs ruter, samt 1 eller 2 trådløse nettverkskort for disse maskinene. Ruteren skal helst stå ved det blå merket, men må fortsatt kunne oppnå kontakt med den bærbare i verkstedet. Ergo ønsker jeg primært en ruter som når hele denne distansen. Alternativt kan ruteren plasseres ved det grønne merket, og vil da ha kortere avstand til hele huset, men det må trekkes nye kabler. Dette er mao. en mindre ønskelig løsning. Jeg ønsker forslag til både en stabil driftssikker ruter (besteforeldrene mine er ikke datakyndige, så de må slippe mest mulig å drive vedlikehold på systemet) og nettverkskort som gir god nok rekkevidde. Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Hvor stort er huset?, dvs fra blåttpunkt til motsatt vegg? Jeg regner med at det er trevegger alt dette? Endret 29. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Huset er ca 12-14 meter langt (venstre-høyre). Såvidt meg bekjent er det ikke noen murvegger der, med unntak av pipa i midten. Mye vinduer på alle sider, også inn i garasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå