Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

henter nettverkadresse! men finner ingen

Anbefalte innlegg

hei

en kamerat av meg får ikke til internett. har hatt internett før, stoppet i går sånn helt plustelig. det kommer ingen ip på tilkoblingen, står bare 0.0.0.0 .

info om maskin:

-SP2

-win home edition

har prøvd:

-byttet port i ruter

-skrevet inn ip selv etter restart.

-sett den tilbake til automatisk etter restart (atuomatisk er det han alltid har brukt å det har funket til nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en SparkLAN AP Router.

Det er andre maskiner koblet til samme router og de har internett (funker fint til dem)

Har ikke kryssakabel så får ikke teste om det funker fra en maskin til en annen. mulig jeg får låne en til en anne kamerat men kan ta tid. men ser bort fra det i denne posten.

når jeg setter inn en ip i tilkoblingen eller automatisk å aktiverer så står det : henter nettverkadresse... så den søker sikkert hele tiden men finner ingen. p

plz hjelp

Lenke til kommentar

Går ut fra at du har prøvd å restarte routeren? Det du kan prøve er å sette fast ip på maskinen i samme serien som routeren står og se om du får pinget den. Om du ikke får pinget den kan du prøve å resete hele routeren og sette den opp på nytt. Om heller ikke dette går er det store muligheter for at routeren har tatt kvelden.

Edit: Så ikke det siste innlegget ditt før nå så du kan se bort fra dette innlegget. Det er sansyneligvis noe galt på maskinen din, prøvd å legge inn nettvkersdriverene på nytt? Prøvd å sette fast ip og se om det fungerer da? Byttet kabel?

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

byttet ledninger osv litt..så plustelig fikk jeg samme problem som han. sto henter nettverkadresse..men jeg bytte om port ijenn på router så fikk jeg d tilbake..men har prøvd alle portene på hans maskin men ingenting. så veldi rart..jeg trur selv at routeren ikke er helt go pluss at pc'en hans ikke er helt bra. men hvis dere vet noe om dette så si i fra ;) skal prøv å scanne maskinen hans for virus eller lignende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...