Gå til innhold

Jeg rota bort lyden min...

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min bærbare Dell Inspririon i ca 2 mnd og har ikke hatt noen problemer med den bortsett fra at lydsporet på filmer havner i bakgrunnen i forhold til musikken! Aner ikke hva som gjør dette, og det kunne ha vært spørsmålet.

Men

Jeg begynte min egen lille "troubleshooting", bla ved å deaktivere driveren til lydkortet, for så å sette den i gang igjen. Men etter at jeg startet den igjen har det lille ikonet for lyd-instillinger forsvunnet på oppgavelinjen, og hvis jeg går inn på lyd-/lydenheter på kontrollpanelet står det at det ikke er noen avspillingsenhet.

Hvis jeg går inn på driveren via enhetsbehandling står det at driveren fungerer som den skal, MEN: Hvis jeg går inn på egenskapene til driveren står det "Driveren er aktivert men ikke startet". Akkurat det samme som det overfor beskrevne skjer hvis jeg putter i USB headsettet mitt. :(

Jeg har fått meg uti dette uføret selv, men håpte at noen her hadde noen gode råd?

Lydkortet mitt er et integrert SigmaTel High Definition Audio kort, men jeg har en mistanke om at dette er en generell ting og ikke HW-spesifikk.

Jeg har ingen flere forslag selv, så all hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...