XET Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Er det noen grei måte å ha to maskiner som deler mus, tastatur og skjerm uten å ha switch? Scenarioet er at jeg har en maskin (Win 98 SE) med skjerm og tastatur, men har en gammel maskin jeg tenkte å kjøre opp Linux på. For å gjøre dette enkelt og greit tenkte jeg å la denne maskinen stå ved routeren. Greit nok å koble til ett tastatur og ei mus for å få den opp, men er det noen programmer som gjør det enkelt å kontrollere denne maskina, og kjøre den fra maskina med Win98Se, slik at jeg slipper ekstra skjerm og plass på hobbyrommet? Tips og konkret løsning mottas med takk... Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 For å kontrollere linux'en: telnet ssh vnc xserver det burde vel holde... Lenke til kommentar
XET Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Og dette må installeres både på linux-maskinen og på masinen med Windows? Lenke til kommentar
dEv Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 OpenSSH og Telnet er med som default i de fleste (om ikke alle :razz:) linux distroer i dag. Du kan koble deg opp via en ssh klient som Putty eller SecureCRT For X (den grafiske) delen anbefaler jeg X-Win32. Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Hva med Citrix Metaframe? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 VNC Excellent program. Lite og greit utviklet av Cambridge University - og det beste av alt; helt gratis. Last ned her. Lenke til kommentar
kabelsatan1 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 10:43, skrev Jalla:VNCExcellent program. Lite og greit utviklet av Cambridge University - og det beste av alt; helt gratis.Last ned her. Bare husk at du må innstallere X på linux-boksen for å få VNC til å funke. Som et lite apropos, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå