Gå til innhold

Formye Kjøle Pasta?

Proxer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal egentlig ha så lite kjølepasta som mulig, bare det er nok til å dekke hele CPU'en.

Legg på en liten dråpe og dra den utover med et kreditt-kort eller lignende alle veier til den dekker hele. Hensikten med kjølepasta er bare å fylle opp ujevnheter på CPU og undersiden av kjøleren for å sørge for full kontakt og ingen hull på kontaktflaten!

Min anbefaling er å fjerne alt, for så å legge på et nytt TYNT lag!

Lykke til!

Lenke til kommentar
JA!

du skal bruke minst mulig kjølepasta, bare fylle ut ujevnheter i kjerne og på kjøleelementet. Bruk noe rent til å skrape av overflødig pasta, og pass på at du får flatene ordentlig rene før du påfører pasta. Rødsprit er best.

6964936[/snapback]

Rødsprit kan i værste fall legge igjen en hinne. Det aller beste er faktisk å bruke isopropanol, om man har tilgang til det!

Lenke til kommentar
JA!

du skal bruke minst mulig kjølepasta, bare fylle ut ujevnheter i kjerne og på kjøleelementet. Bruk noe rent til å skrape av overflødig pasta, og pass på at du får flatene ordentlig rene før du påfører pasta. Rødsprit er best.

6964936[/snapback]

Rødsprit kan i værste fall legge igjen en hinne. Det aller beste er faktisk å bruke isopropanol, om man har tilgang til det!

6964955[/snapback]

isopropanol får du kjøpt på de fleste bensin stasjoner

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Enda ett hakk oppover hadde vel vært å vasket med aceton, så renset med metanol, og tilslutt tørket med nitrogen. Kan alltids bli bedre :)

Syns nå også huske at jeg har sett flere tester (kommer ikke på hvor) der man fant ut at forskjellen mellom litt for mye og akkurat perfekt med pasta var ~7grader, så det er vel ikkje all verdens...

Lenke til kommentar
alex_v_s: synes å huske det var en test av dette her på hw.no. Fant den ikke selv, men syntes også å huske det var omlag 7 grader forskjell i den testen, men dette kan selvfølgelig være forskjellige fra CPU til CPU.

Proxer: flott at du merket en forbedring.

6965387[/snapback]

Jo takk for det :)

Lenke til kommentar
Syns nå også huske at jeg har sett flere tester (kommer ikke på hvor) der man fant ut at forskjellen mellom litt for mye og akkurat perfekt med pasta var ~7grader, så det er vel ikkje all verdens...

6965049[/snapback]

I mine øyne er 7 grader ganske betraktelig

Edit: @ trådstarter: "påført ekstra kjølepasta"? Mener du at du bare tok av cpuen og la på kjølepasta? Det gjør nemlig ting bare verre.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...