hmz Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Har akkuratt fått stipend nå, og vurderer å kanskje kjøpe meg en Xbox 360... Men er usikker på hvordan grafikken er når du spiller på vanlig TV? Er det mye forskjell på HD-TV - og vanlig TV? Tenker da på om det er vits i å kjøpe 360 da jeg ikke har HD-TV, og tviler litt på om det blir noen HD-TV på meg i nærmeste fremtid. Noen som har screen-shots der vi kan se forskjellen? Det eneste som stopper meg ifra å kjøpe 360, er at da jeg er usikker på grafikken på vanlig TV - og det at jeg personlig syns spilla kanskje er litt dyre - hmz Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg synes forskjellen er ganske markant! Jeg ville aldri gått tilbake til en SDTV igjen fra min hdtv Men så skal det også sies at jeg synes grafikken på en vanlig tv ser nokså bra ut! Pluss at du kan koble xbox'en din til en PC skjerm, hvis du har en 19" LCD skjerm foreksempel, så vil du få en liten forskjell fra vanlig tv. Får desverre ikke gitt noen bilder nå, kan prøve og gjøre det i løpet av helgen! Og, spillene er dyre? Har aldri kjøpt et spill helt nytt med mindre det har vært på tilbud jeg Kjøper de for det meste brukt på EB games! Endret 29. september 2006 av andr3asb Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg synes det er STOR forskjell! Spillte med vanlig tv og gikk over til HD. Forskjellen er som natt og dag De fleste spill ligger fra 249-499 (maks) på elkjøp.. Noe som ikke kan sies å være gal pris Lenke til kommentar
Vortexsurfer1 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tror ikke du kommer til å bli skuffet selv om du spiller på vanlig tv, kjøpte 360en min før jeg kjøpte hd-tv og jeg ble imponert da jeg spilte på min "gamle" tv Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Eg ville ikkje nølt med å handle inn xbox 360 med allt av galskap titler som kommer de neste mnd. Du kan jo glatt bestille deg noen titler fra play-asia for 280,- inkl frakt også. Dessuten ligger det mye snacks i form av demoer og Arcade spill på Market Place no. Lenke til kommentar
Nvidia89 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du kan koble den til en god crt-pc skjerm. Da får du knallbilde. Blir vell også bedre bildekvalitet enn en de fleste hd-tv'ene, da du ikke har alle svakhetene lcd-skjermene har. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bare å kjøpe selv om man ikke har HDTV. Men såklart, når du først jar prøvd på HD går du aldri tilbake Selve spillene er jo ikke noe dårligere selv om man ikke har HDTV Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er ikkenoe problem å spille på en vanlig tv med xbox360. Jeg veksler mellom lcd og vanlig tv, og det er like moro uansett. Grafikken blir selvfølgelig finere med lcd`en, men den er utrolig bra på den vanlige tv`en også. så hvis det er tv`en det står på kan du bare glemme det problemet, løp og kjøp 360. Spill får du billig på qxl. Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Tja, nå er jo kameo et av de spillene som ser penest ut i HD på 360 da Merket enorm forskjell på HD-Tv selv ivertfall.. Endret 29. september 2006 av Lokiboki Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Forskjellen er ikkje så veldig, kjem heilt ann på kva slags TV du har frå før. Med tanke på at dei fleste konsoller leverte 480p før så er overgangen minimal. Men som sagt, overgangen frå eit gammalt utslitt(billigt) tv til eit nytt moderne idag er VELDIG stor. Sjølv så ser eg knapt forskjell mellom 480p og 720p på min 42" plasma, det blir liksom som å skru opp frå 1024x til 1280x ergo det betyr omtrent ingenting. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kommer jo også ein del ann på spillene man spiller. RTS-spill som BFME2 ser jo ape ut på vanlig TV kontro HDTV. Mye små units som skal vises. FPS som Condemned se rjo utrolig heftig uansett åssen man snu og vender på det. F.E.A.R. demoen også var meget skarp med lite jaggies på min 28" Sony TV. Lenke til kommentar
Starscream12 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg lurte på det samme selv. Jeg ga blaffen og kjøpte en uansett. Syntes Dead Rising ser fenomenalt ut på min 32" vanlige TV. Grafikken er jo bra. Er vel bare oppløsningen som gjør det skarpere? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bildet blir bare skarpere ja,men det fører jo til de lille ekstra av detaljer osm blir litt "gjemt" på vanlig TV. Eg var på nippet til å kjøpe meg ein Samung i sommer, men eg velger heller å vente til neste sommer for å så få meir for pengene da. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Er vel ingen tvil om at hd-tv er bedre ja. Nesten så jeg ikke vil spille på vanlig tv lenger... Vga-kabelen er et must når det gjelder spilling, way bedre enn komponenten. Endret 29. september 2006 av dobbelmann Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En annen ting som gjør at mange opplever forskjellen som stor er at de går fra composite-kabel på SDTV til komponentkabel på HDTV. Med en skikkelig rgb-kabel er bildet vesentlig mye bedre på SDTV enn med kabelen som følger med Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En annen ting som gjør at mange opplever forskjellen som stor er at de går fra composite-kabel på SDTV til komponentkabel på HDTV. Med en skikkelig rgb-kabel er bildet vesentlig mye bedre på SDTV enn med kabelen som følger med 6965910[/snapback] I tillegg er den flott å ha siden det er optisk ut på den Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg synes det var veldig merkbart forskjell på grafikken fra min gamle 21" Phillips TV til min Samsung 26" LCD HDTV Mener spillene som det er forskjell og det synes for mine øyner er: Dead Rising, jeg spilte først på gamle tv alt føltes så mørkt ut når zombiene kom, mer detaljer på bakken og på dem levende døde Just Cause, ble mye lysere under trærne Fight Night Round 3, mer svettedråper som kommer, og kutta ser mye mer ekte ut på HDTV:) GRAW, folkene og områdene blir flottere Oblivion, mer detaljer for eks trær, synes til og med att monstrene du møter er mer detaljerte enn på en gamle TVen Saints Row, veiene ble mye bedre enn når jeg spilte det på den gamle TVen Og spill som kommer vil bruker mer 720p enn 480p, men det ser fint ut på 480p så lenge jeg spilte på det siden 2 desember:P . Har bare hatt HDTV i 1 måned Vil aldri gå tilbake til det gamle, verdt alle penga Lenke til kommentar
Qbiq Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det du må tenke mest på er titlene.. Hvis de får deg til å få LYST på 360, KJØP DEN ! ... Det er absolutt ingen tvil om at en hd tv gir deg det den største WOW opplevelsen av å sitte på en "next gen" konsoll ... det FINNES vakre titler til prev.gen konsoll oxo ... men hvis du kan se for deg at du klarer å finne et hull i studielånet til å investere i en høyoppløst tv det nærmeste året, så er det ingen grunn til å tvile på å investere.. Du vil ikke merke SÅ stor forskjell NÅ, men du får tilgang til de fete titlene, og får sjansen til å oppdage dem på nytt når du får råd til ny tv ... 2 4 the price of 1 Hei! Har akkuratt fått stipend nå, og vurderer å kanskje kjøpe meg en Xbox 360... Men er usikker på hvordan grafikken er når du spiller på vanlig TV? Er det mye forskjell på HD-TV - og vanlig TV? Tenker da på om det er vits i å kjøpe 360 da jeg ikke har HD-TV, og tviler litt på om det blir noen HD-TV på meg i nærmeste fremtid. Noen som har screen-shots der vi kan se forskjellen? Det eneste som stopper meg ifra å kjøpe 360, er at da jeg er usikker på grafikken på vanlig TV - og det at jeg personlig syns spilla kanskje er litt dyre - hmz 6964728[/snapback] Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Helt enig, stor forskjell mellom HDTV og vanlig TV. Har prøvd begge deler (eier 32tommers hd tv) Men LCD og HDTV priser synker som prisene på mobiltelefoner. Knapt en måned siden måtte du betale 7500 minimum for en helt ok HDTV nå kan du få noen toppmodeller for bare 5500+ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Du kunne egentlig på egenhånd tenke deg at HDTV er bedre enn SDTV Det lille ekstra med høyere oppløsning er enormt. Ting blir mere detaljer. Og 16/9 formatet er ikke å forakte. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå