MindTooth Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Som regel har en tråd en topic. Hvis folk leser posten, så vil de se hvem svarer til. Og det gjør forumet mange ganger mere ryddigere. Birger Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Det som trengs er en definisjon på hva unødvendig sitering er. Er dette unødvendig sitering f.eks? Ikke vet jeg... få opp noen definisjoner så blir det elttere å håndheve 6981102[/snapback] Dette står det litt om i nettiketten, som det er linka til i retningslinjene: Unødvendig quoting/sitering er mange ting, blant annet å sitere en annen persons sitat. I detalj: Det du siterer har allerede blitt sitert og du får dermed en dobbel-sitering. Det omfatter også å sitere enormt lange poster unødvedig. En skal alltid kun sitere nøyaktig det en vil kommentere. Sitering skal foregå slik at du først skal gjengi det som ble sagt og rett under skal så du komme med din kommentar på det. Dette, samt trimming av siterte poster kan føre til at du blir nødt til å dele opp sitater og kanskje behandle dem litt før du poster. Du kan også, hvis du skal svare på praktisk talt alt i et veldig lang innlegg; bare klippe ut innholdet og gi beskjed om dette istedenfor, slik som her: Endret 2. oktober 2006 av incanus Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Jeg har begynt å legge merke til dette nå og jeg er nå overbevist om at mange tror de alltid skal trykke på "svar"-knappen på posten og ikke "svar nå" helt nederst. Det er mange som quoter første posten selv om det overhodet ikke er nødvendig for forståelse av svaret. Det at det ofte kommer quote-i-quote-i-quote-i-quote-i-quote når det kun er siste quoten som er nødvendig styrker min teori om bruk av feil svar-knapp. Endret 6. oktober 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Forumet trenger nye quote-regler ja. Folk bruker "svar" knappen som om de tror det er en knapp som skal løse alle verdensproblemer. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Eventuelt så burde folk lære seg å fjerne gamle quotes når de trykker på svar nå. Jeg bruker kanskje svar knappen for mye, men jeg fjerner som regel alle andre quotes enn den siste EDIT: Rettet opp ref posten under Endret 6. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Trykker du på "svar nå" så kommer det jo ingen quotes med i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Jo, du må trykke på sitat-knappen først. Tror det er mange her som ikke helt vet hensikten bak disse svar-knappene. Forumet er vel i teorien lagt opp til at du alltid skal bruke "Svar" knappen på et innlegg hvis du kommenterer dette innlegget. Trykker du "svar nå", er det kun førsteinnlegget du kommenterer. Klikk her så skjønner dere hvordan det egentlig fungerer... Ja, det virker kanskje dumt å sitere innlegget rett over deg, men husk at selv om innlegget vises rett over når du leser, trenger ikke det nødvendigvis å bety at det er rett over for andre som leser. Derfor kan det i noen tilfeller ikke gi noen mening å svare på noe, uten at det er sitert hva du svarer på. Men quotene kunne med fordel blitt forbedret. Eksempel er å gjøre de så små som mulig, med liten skrift, og kun vise første 4 linjer med en "vis hele" link, ala spoiler-funksjonen. Endret 7. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Hele poenget mitt er at mange siterer innlegget over (eller første innlegget) når det overhodet ikke er nødvendig. Og når da han som postet før der, og han før der, og han før der og alle sammen har gjort det samme så blir det et evig rot av unødvendige quotes. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Godt å se flere finner dette irriterende. Da det kan gi det en større mulighet for å bli endret. Birger Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja, det virker kanskje dumt å sitere innlegget rett over deg, men husk at selv om innlegget vises rett over når du leser, trenger ikke det nødvendigvis å bety at det er rett over for andre som leser. 7018543[/snapback] Og akkurat derfor bør funksjoner hvor man selv kan bestemme hvor mange poster som skal vises per side, bare fjernes. Går man bort fra default-innstillingene, ber man om misforståelser. Og quoter man i forhold til sitt eget sideoppsett, ber man om irriterte folk. Hvis alle er samkjørte, er ikke dette lenger et så stort problem. Og hvis disse "avanserte" quote-funksjonene fjernes, blir det enda færre misforståelser. jeg ville kuttet "svar nå"-knappen nederst, slik at folk _må_ svare fra et av innleggene, eller benytte seg av hurtigsvar. Alt dette ville gitt et enklere forum med bedre oversikt. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Optimalt sett burde man vel ikke bruke inline-quoting i det hele tatt, men hatt det slik at brukeren heller velger hvilket innlegg en ønsker å svare på, og så svarer man på det. Så er det opp til GUI'et å framstille på en tydelig måte hvilket innlegg ditt innlegg er ment mot. På en måte slik "Trådet"-framstilling av forumet fungerer i dag, bare mer intuitivt presentert. Da trenger man ikke legge til tekst fra noen tidligere innlegg i ditt innlegg. Og hvis man skal henvise til et annet innlegg et helt annet sted i tråden eller en annen tråd, så burde man heller bruke en referanse-link. Denne strukturen vil sannsynligvis resultere i en mer lettlest diskusjon. Sikkert mange som er uenige med meg, men dette er iallefall min mening Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2006 Og akkurat derfor bør funksjoner hvor man selv kan bestemme hvor mange poster som skal vises per side, bare fjernes.7030554[/snapback] Overhode ikke - med mindre standard da settes til å vise 50. Er helt unødvendig å vise 10 innlegg per side for meg som har bredbånd. Jeg pleier for såvidt ofte å sitere på denne måten, og kan ikke skjønne at det gjør annet enn å skape oversikt, og gjøre det enklere for alle å lese innlegget. Dvs, jeg quoter kun setningen jeg svarer på. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2006 Kommet noe lengre ang. dette? Begynner å se meg veldig irritert over folk som siterer innlegget som står rett over. Snakk om missbruk av plass. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde det vært mulig å slått på slik "ikke siter mere enn et av innleggene i tråden"? Er temmelig lei av å modere overdrevet bruk av svar knappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg