Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Fikk nettop mottat Gainward GeForce 7600GS Så har den sån "Cpu" plass oppå sjermkorte og når jeg starter pcen så kommer det fram en beskjed om at den ikke kan yte fult uten den noen som vet hva det er eller hvor jeg får tak i det? Takk på forhånd Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Dette høres veldig rart ut... Nøyaktig hvilken melding får du? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Cpu på skjermkortet? kan det være strømkablen du har glemt og plugge i? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 lukter mangel paa strømkabel lang vei syns jeg... kristian09: vennligst vaer litt mer utfyllende neste gang (og kanskje litt mer rettskrivning ) Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 HAHAHA :!: Glømte og sedde i strømkabelen:P Ikke sån vanli strømkabel men sån 6pins. Men det med de der cpu...Det er akkurat som på HK der cpuen skal stå. Og Changis: Litt dialekt frå jæren;P kan ikke ungå det Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 er fra stavanger, saa vet hva jaerbu dialekt er, ditt jordeple men ordene "nettop" "mottat" "sån" "sjermkorte" & "fult" er ikke akkurat jaerskt Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Skriver blanda;P Noen ord kommer bare ut i jærsk og andre etc Men Cpu plassen på sjermkorte som likner på den som er på HK cpu plassen noen som har noen ideer på hva det kan ver Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Men Cpu plassen på sjermkorte som likner på den som er på HK cpu plassen noen som har noen ideer på hva det kan ver 6965082[/snapback] det lurer jeg og på, hvilke likehter er det? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ta bilde av problemet ditt om du sliter med og forklare hva som er gÆli. Så legger du det bare ut her. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Ser skjermkortet slik ut? den tilkoplingen øverst litt til venstre er for å kople sammen to skjermkort, og den oppe helt på høyre side er for å kople på strøm. Er det en av de du mener? Edit: AGP-kort har seff ingen SLI-tilkopling. Men strømpluggen skal være der fordet. Endret 29. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Siden han tydligvis har et AGP-kort tviler jeg på at det er så mange ''SLI-plugger'' der dette er da det kortet han linka til, jeg ser ingen CPU-plasser Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 aldri hoert om CPU i det hele tatt pa ett skjermkort, GPU derimot.. har en foelelse at han mener P4 kontakten til hovedkortet (den ved siden av CPU ) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg vil tippe han blander PSU og CPU. Skjermkortet vil ikke yte fullt uten PSU tilkoplet f.eks? Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Mitjmannen: Det er pga det bilde ditt er av underisa Biler: Første er av Cputingen andre er av strømintaket 6pinsen. Endret 29. september 2006 av Kristian09 Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er ikke en CPU dings det som er bakpå skjermkortet. Det er feste anordningen til vifta som sitter på skjermkortet. Men under den kan du se baksiden på GPU`en (GPU er prosessoren til skjermkoret). Den kan ligne litt på det du ser rundt CPU`en på hovdekortet i datamaskinen din. Konklusjonen må være at det ikke er noe galt med skjermkortet ditt. Men den 6pins strømkontakten må være på for at kortet skal fungere optimalt Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Det du refererer til som "Cputingen" er bare bakplaten for kjøleren. EDIT: Dammit! Slått på målstreken. Endret 29. september 2006 av Aetius Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Hvor kan jeg få sån "GPU" ting da? bedre ytelse viss jeg har det? Lenke til kommentar
Kristian09 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Var ikke sån GPU på det andre GeForce 6600 GT et mitt Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) En GPU er nesten det samme som en CPU bare laget for grafiske oppgaver isteden, du kan ikke bytte/kjøpe ny/sette i en annen sånn, den er lodda fast i kortet ditt. Det er som de andre sa, ikke noe galt med kortet ditt, den plastikk/metal-delen (CPU-tingen) er kun feste-løsningen til køleren på undersia (oppsia ), eneste litt feil er at du ikke har i strømkablen BTW, feste-løsningene er forskjellige på de fleste kort derfor ser den ikke lik ut som den på ditt gamle 6600GT, og jo det er en GPU på alle skjermkort, den er under kjøleren Endret 29. september 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 CPU = Central Processing Unit GPU = Graphical Processing Unit (eller skjermkort-cpu paa "leyman") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå