Gå til innhold

[Quote]+[size=1]=Sant?Size1 som standardi Quotes?

TSP

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg syns det er mye mer praktisk og sparer enkelte innlegg for en del plass om skriftstørrelsen i quotes som standard er 1.

Så i stedet for slik:

Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla

Blir det da slik:

Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla

Plassbesparende, praktisk, sexy, og... ja, plassbesparende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes også at dette kunne være en god idé, men ville det ikke blitt litt smått der hvor det er litt lengre sitater?

6965759[/snapback]

Jeg syns ikke det, man kan da bruke snapback -pilen ;)

Og om man syns det er for smått kan man skrive size=2, men dessuten har de fleste nettlesere forstørrelsesglass. Tror folk flest er enig i at det blir best om teksten inne i sitatet er lite.

Lenke til kommentar

Gah, er så fullstendig mot dette. Hver gang jeg ser et av dine innlegg med sitat i, TSP, blir jeg irritert.

Det har noe med at innholdet som siteres er like viktig, ofte vel så viktig eller viktigere, enn resten av innlegget. Spoilertagger inni sitattagger er satans verk.

Lurer på hvor og hvordan du har fått den ideen at det som er sitert skal gjemmes bort og gjøres mindre signifikant.

Lenke til kommentar

Vel, det med å skjule teksten er noe jeg strides med meg selv med hver gang, skal jeg skjule, eller skal jeg ikke? Som regel vinner "skjule"-siden, det er enkelte tilfeller hvor jeg tenker: "Dette sitatet er for langt, det må være der, men det tar mye plass, og man trenger ikke nødvendigvis lese det som står der for å forstå hva posten min er et svar på, hva skal jeg gjøre?" Jo, jeg velger "skjul"-knappen...

Men kan du trekke fram ett, to, tre eksempler hvor du mener jeg har misbrukt dette?

Skriftstørrelsen i Quote derimot syns jeg uantsett skal ned, blant annet på grunn av noe det b-real sier og det jeg sa i førstepost selvsagt ;) Det kan godt være like viktig, men du skal om du har fulgt med i tråden ikke trenge å lese det som står i siteringen, men kun kaste et blikk på det.

TSP

Lenke til kommentar

Argumentet med at mange ikke klarer å bruke sitatfunksjonen er ikke godt nok for min del. Det er nok av folk som klarer det også. Så får OT-horene overleve med et par ekstra linjer vertikalt. Plass i høyden er noe man alltid har plass til på en webside.

Over til det med å skjule sitatet; Det er ikke på noen måte feil å basere sitt innlegg på, eller å la et sitat utgjøre det meste av et innlegg. Ergo syns jeg følgende er feil.

Det kan godt være like viktig, men du skal om du har fulgt med i tråden ikke trenge å lese det som står i siteringen, men kun kaste et blikk på det.

Til slutt har jeg sett flere eksempler der jeg syns siteringene dine er dumme, eller generelt sett det å sitere i mindre skriftstørrelse. Det gjelder for min del alle innleggene der sitatene har fått mindre tekststørrelse, så å leite opp eksempler verken trenger jeg (for din del) eller har jeg tid til i kveld. Har egentlig ikke tid til dette.

Det jeg heller syns kunne være interessant, er å legge inn en begrensning i retningslinjene for hvor mange sitater man kan nøste og sitere videre i et innlegg. "Sitat-trapper" er irriterende.

Lenke til kommentar

Du trenger kanskje ikke lete opp eksempler da, kan vel se de selv ;) . Men jeg liker bedre å ha det i size=1, det er ikke mye vanskeligere å lese, man får fokus på det innlegget som da er viktig, det som står i fokus, og man kan om man vil ta en titt på siteringen. Om man vil lese det som det sto og i en større størrelse kan man følge snapbackpilen eller følge link til stedet hvor informasjonen er funnet.

sitattrapper er irriterende ja, det kunne man vel dog fikset en enkel og grei PHP-kode til å ta seg av den jobben?

Lenke til kommentar
Det jeg heller syns kunne være interessant, er å legge inn en begrensning i retningslinjene for hvor mange sitater man kan nøste og sitere videre i et innlegg. "Sitat-trapper" er irriterende.

Custom CSS er kos:

.quotemain .quotemain .quotetop,
.quotemain .quotemain .quotemain {
display: none;
}

Legg til flere .quotemain for å tillate flere nøstede quotes.

Det samme kan jo i grunn trådstarter gjøre for å få størrelsen ned.

.quotemain {
font-size:8pt;
line-height:100%;
}

Ikke testet

Jeg kommer til å gjøre det motsatte om skriftstørrelsen settes ned i quotes. Skulle bare hatt en måte å identifisere TSP sine innlegg slik at jeg slipper den liten-størrelse-i-quote-dritten hans :p

Endret av PT
Lenke til kommentar
En ide som jo kan prøves en stund er at størrelsen på et sitat fysisk blir begrenset, er sitatet lengre enn X pixler dukker det opp en scrollbar som man må bruke for å se resten av innlegget.

7085472[/snapback]

Høres ut som et godt forslag, men hvordan vil det se ut i praksis? Kan du vise noen eksempler?
Lenke til kommentar
En ide som jo kan prøves en stund er at størrelsen på et sitat fysisk blir begrenset, er sitatet lengre enn X pixler dukker det opp en scrollbar som man må bruke for å se resten av innlegget.

7085472[/snapback]

Ikke faen, da klikker det for meg :p

Hvordan har du forresten tenkt å få det til i IE som ikke støtter max-height?

Endret av PT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...