Ole_Rygg Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har en Linksys Wireless-G Broadband Router av typen WRT54GL, og har tenkt og sette opp en egen pc til bruk som gateway. Så lurer jeg på hvordan slår jeg av hele brannmuren i routeren sånn at jeg slipper og åpne alle portene der? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vil anbefale å bytte firmware til dd-wrt. Der har du, i tillegg til masse annet, mulighet til å slå av firewall. dd-wrt.com: Versjon 24 er snart klar, men inntil da er "v23 generic mini" et godt valg. Andre gode argumenter for dd-wrt er bl.a. justering av sendestyrke, og mulighet for å kjøre wds samtidig som den fungerer som AP. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har en Linksys Wireless-G Broadband Router av typen WRT54GL, og har tenkt og sette opp en egen pc til bruk som gateway. Så lurer jeg på hvordan slår jeg av hele brannmuren i routeren sånn at jeg slipper og åpne alle portene der? Hvis du har tenkt å bruke en egen PC som gateway trenger du jo ikke routerfunksjonen i det hele tatt. Sett en tapebit over WAN porten og glem at den er der. Gå inn i linksys setup via web grensesnittet og finn frem til Setup >> Basic Setup >> DHCP Server og huk av for disable. Behold wireless instillingene som de er (eller endre som du ønsker). Voila! WRT54GL'en er nå kun switch/accesspunkt. Huk GatewayPC'en din inn på en av LAN-portene eller koble den til trådløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå