Gå til innhold

. . .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warlocks Explained (By Mosh) inneholder en del informasjon og eksemper av hvordan +damage kalkuleres for warlocks ulike spells, som shadowbolt, searing pain, immolate, corruption, siphon life og CoA.

 

Det er kun spells med cast tid på over 3,5 sekunder som mottar full effekt av +damage utstyr. Alle Dots varer lengre enn 3,5 sekunder, og får dermed full effekt. Immolate er litt spesiell pga skade+dot, men det er en forklaring på den også.

Lenke til kommentar

De fleste casteritems i senere level har "increases your xx(/xx) with xx"

 

Potions og andre ting sier "increases your xx up to xx" (Arcane Elixir o.l.)

 

 

Den første gir en statisk økning i damage, kalkulert ut fra casttime.

Den andre gir mulighet for at spells blir OPPTIL xx, deretter kalkuleres det ut fra casttime. Dvs at det ikke er en statisk buff. På en SB kan du få full bonus, på neste kanskje bare halve.

 

 

Så.

+dmg i endgame er statisk.

feks http://www.thottbot.com/?i=52779

For en druid som bruker StarFire (3.5 sec cast) vil han alltid gjøre 56 dmg mer enn uten den bonusen (Sett bort fra spellens damage- range)

 

Hvis den samme druiden tar en slik potion, http://www.thottbot.com/?i=26062, vil det si at hans Starfire- spell kan gjøre 35 ekstra damage. Eller 29, eller 12 eller 0. Det blir random, som Blizzard elsker så høyt:P

 

 

EDIT:

Så dette du skrev her blir feil

 

Det meste av gear for casters, som jeg har vært borti, legger til en viss verdi av "spells and effects by up to".  Men det finnes også "insert school of magic" + gear og enchants.

 

- Gear som legger til "upto" effekter, gjør det i grad av hvor lang casting tiden er på spellen, ye?

- Gear og effekter som legger til "spell"+, legger til denne effekten uansett hvor lang eller kort casting tiden er på "spellen", ye?

 

Det er mye feil ute å går, da de fleste spillere har med "upto" gear og gjøre (det er vel hovedsakelig dette som sirkulerer i endgame looten?), men de omtaler det som "+"... typisk --> "jeg har 687 damage +" el " +687 damage"

 

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Nei.. Selv om det står "up to" så får du HELE bonusen på f.eks en fire ball... HVER eneste fireball.

"Up to" bare beskriver at du ikke alltid får hele bonusen fordi noen spells ikke får 100% utnyttelse av +dmg. Slik som instant cast's osv.

 

EDIT: Bytta ut SB med FB for å få fram poenget mitt:)

 

Denne var aimed @ kristteo sitt innlegg

Endret av holst84
Lenke til kommentar
Nei.. Selv om det står "up to" så får du HELE bonusen på f.eks en shadowbolt... HVER eneste shadowbolt.

"Up to" bare beskriver at du ikke alltid får hele bonusen fordi noen spells ikke får 100% utnyttelse av +dmg. Slik som instant cast's osv.

6964514[/snapback]

 

Nope, du får bare 85% bonus eller noe på bolts.

 

Jeg anbefaler alle å legge inn Theorycraft... Der får du det på tooltipen hvor mye dmg en spell får fra dmgitems... Du kan også velge å vise hvor mye din spell gjør MED det dmg eq. du har på også.

 

http://www.curse-gaming.com/en/wow/addons-...heorycraft.html

 

Her er en tooltip med altformye info skrudd på fra Theorycraft (heldigvis kan du velge selv hva som skal vises)

 

8426.jpg

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Nei.. Selv om det står "up to" så får du HELE bonusen på f.eks en shadowbolt... HVER eneste shadowbolt.

"Up to" bare beskriver at du ikke alltid får hele bonusen fordi noen spells ikke får 100% utnyttelse av +dmg. Slik som instant cast's osv.

6964514[/snapback]

 

Niks, 86%. 3 second cast. Du får hele bonusen på Soul fire.

6964551[/snapback]

 

Ah ja greit jeg huska feil. Men jeg mener alikavel jeg har rett i poenget mitt.. 85,7 % forresten:p

Lenke til kommentar

Damage up to X skiller seg fra +dmg(x), up to legger til en random komponent av 0-x (så i snitt halvparten).

 

Mosh sin forklaring er utrolig bra.

 

Det hadde vært fint å få med hvordan -Y resist og +Z% hit chance er i forhold til +dmg. Spesielt på 63 mobs er jo +hit viktig. Hvor mye 1%hit utgjør i +dmg (og det samme for -Y resist) hadde vært et bra tillegg i tråden din :)

Lenke til kommentar
Kan godt stemme det med "up to". Har diskutert det med noen folk før, og kom frem til at det var en dynamisk bonus, men jeg skal ikke sitte her å være sta :p

 

Edit:

Men nå skriver jo etoel det samme som jeg skrev ....

 

hmmmmm :hmm:

6964674[/snapback]

 

Hmm. Nå skal ikke jeg heller sitte her hardnakka. Ser han skriver det samme som deg så jeg gir meg. Men jeg er sikker på jeg har lest det ett sted men jaja.. :)

Endret av holst84
Lenke til kommentar
Damage up to X skiller seg fra +dmg(x), up to legger til en random komponent av 0-x (så i snitt halvparten).

 

Dette er feil. Bonusen du får ved greens og blues med random attributes (x of Frozen Wrath etc) er akkurat samme som man får ved "vanlig" +dmg gear.

 

Man får også hele bonusen ved "up to x damage and healing". Jeg er enig i at det kan være misvisende, men det er like fullt tilfellet.

 

+hit/crit skalerer med utstyr, så hvor mye +dmg det tilsvarer vil variere.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Mye feil-informasjon skrevet her nå, bare oppklarer en del ting.

 

Effekt ut av pluss spelldamage/healing fungerer som følger:

 

Cast time / 3,5 * verdi fra gear = Den REELLE effekten.

 

Har et spell lenger enn 3,5 castingtime, vil det ikke få over 100% effekt.

Dots/Hots over 15 sekkunder får 100% effekt. Ingenting over.

 

Instant spells er jeg liiiitt usikker på, men jeg tror det regnes som 1,5 cast time.

 

På hvilken måte dette er skrevet på gear, feks. "up to" eller "increase by" har INGENTING å si. Alle som tror det - plugg ut internett-kabelen.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...