Gå til innhold

Likheter mellom danseband og metal?


XmasB

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Som dere sikkert forstår er jeg ikke spesielt glad i hverken danseband eller metal av den virkelig tunge typen. Danseband av åpenbare grunner, og metal av... vel... åpenbare grunner. :) Når en fan ikke kan fortelle meg et ord fra lyricsen på favorittlåta si, da ler jeg innvendig. Og gråter litt.

Det er ingen åpenbare grunner til å mislike metal, da det er en veldig populær sjanger blandt unge i Norge idag. Litt mer uvanlig å like danseband for en vanlig ungdom, så der kan jeg være enig i at grunnene kanskje er mer åpenbare.

 

Jeg kan f.eks hele denne og denne utenat.

Begge lager vel musikk for spesiellt interreserte.. :p

6964101[/snapback]

ingen av dem lager for spesielt intereserte. De som hører på danseband er gamle folk eller mennesker for litt innover i Norge. Bønder og gårsfolk og sånn. De hører på det fordi de føler at danseband er standard musikkl.. trygg musikk.. morsom og sånn.. jeg blir kvalm. ough! :sick:

 

Matal er heller ikke for spesielt intereserte. Enten er det for datafolk som bruker mye data og liker den, men de er ikke så intereserte at de går på konserter og har plakater på rommet og sånn. Eller så er det gotere som hører på metal. Da er det livsstilen dems.

 

Det er bare noen som er fan av ett metallband som er spesielt intereserte. Og det er nok ingen som er interesert i danseband og digger dem. de fleste bare møter og danser og har det hyggelig lissom. :sick:

Jeg vil faktisk påstå at metallfansen kanskje er den mest dedikerte gruppen musikkelskere som finns. De kjøper maaaassse plater, drar på de konsertene de kan, kjøper merchandise og kler seg etter musikkstilen, alt dette i større grad enn fans av f.eks. pop, jazz eller klassisk. (Snakker selvsagt på generell basis.)

 

Enig i at the er mange likeheter mellom Danseband og black metal.  Darkthrone og Ole Ivars har mange likhetstrekk... :roll:

7099271[/snapback]

La oss ta en nærmere titt på de to nevnte bandene:

-Begge har forholdsvis enkle riff/melodier

-Begge spiller repetetiv musikk

-Begge har egentlig en heller laber produskjon

-Begge er redde for utvikling og nyvinning, og lever for fansen som har fulgt dem fra et tidlig stadie

-Begge oppfattes som grusom musikk av gjennomsnittsnordmannen

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...