Gå til innhold

Apevia 550W til X1900GT?

Anbefalte innlegg

Hallois

Jeg er nå omtrent klar med nye PCen min, men ettersom skjermkortet blir Sapphire Radeon X1900GT, har jeg blitt rådet til å ha mer enn 400W, som var det jeg opprinnelig hadde.

Fikk vite at jeg bør ha 500W.

Holder det da med dette:

Apevia 550W Chameleon

Grunnen til at jeg spør er fordi dette er 550W med 120mm vifte. Og det burde være nok, og slik jeg forstår det ser det bare ut som fabrikanter er forskjellen. Denne er faktisk 150 kr billigere enn en Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, som bare er 30W mer og med samme vifta.

Jeg spør egentlig bare for å unngå en bagatell. Har bestemt meg for PCen, men blir så evig kjipt om den skulle ryke pga at jeg var for grådig (har begrensete penger i bildet her) på noe så domt som strøm og hete.

PCen kommer ikke til å bli overklokket btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig, apevia er samme selskap som aspire, og de lager billig utstyr. gå for hiperen, da har du en mye bedre psu. husk at en god psu er minst like viktig som alt annet.

btw, watt raiting og vifte har minst å si i valget av en psu, det er amngeprodusenter som juger så det renner av de når de oppgir max watt, og vifta er det bare for å kjøle, eneste er støyen som en del føler er viktig å ta med i betraktningen.

det aller beste du kan gjøre er å lese tester av psuer både av proffesjonelle og private brukere, da får du sikkerlige erfaringer og kan danne deg et eget bilde av utstyret.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...