Kjellvez Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Skal bygge en enkel liten PC som må stå ute i en produksjonshall med mye støv og skitt. Derfor trenger jeg et kabinett som er så tett som mulig i utgangspunktet, gjerne med luftfiltre. Noen forslag? Pris kan gjerne ligge litt høyere enn vanlige hjemme/kontor kabinetter, men selvf, billig er bra. Ps. når jeg sier industrigulv, mener jeg ikke at den skal stå rett ned på gulvet. Greier sikker å få den opp noen cm, eventuelt på et lite bord. Endret 29. september 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
kvase Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 pakk inn pc i luftfilter for avtrekk slik dem bruker i billakerings verksteder å mekanisk avtrek ca 3 cm tykk hvor finmaska du skal bruke litt groft så hindrer du mye støv. vanskelig med støvtette kabinetter da pc trenger luft. pc forslag http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=23960 Lenke til kommentar
TrondSvendsen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Bruk heller en KVM-forlenger, og flytt PCen ut fra hallen. CATx Micro Extender Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 tror ikke det finnes noe ferdig-kabinett i den form du trenger, men om du ikek har noe imot at det ser litt jalla ut, så kan du bare tape/lime litt strukket damestrøme over hullene der viftene trekker luft. Så monterer du ca 50% så mange vifter som trekker luft inn i forhold til antall vifter som suger ut fra kassen. Da blir det overtrykk i kassen, og dermed får du kun inn luft der du har DU har bestemt det, og ikke i alle andre bittesmå sprekker. Resultatet er at 99,9% av støvet går i filtrene (som du selvfølgleig bør rense en gang i blandt). Tradeoff'en er at maskinen nok blir litt støyete med de ekstra viftene, men det gjør vel neppe noe inni en produksjonshall? -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå