krimskrams Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har nettopp kjøpt ny pc, med et X1950XTX skjermkort. Kjøpte i dag kabel for å kunne vise PC'n på TV'n (HDTV). Dette var en komponentkabel (Y/Cr/Cb). Har også lastet ned nyeste versjon av Catalyst (6.9). Problemet er at jeg ikke får aktivert skjerm 2 (altså TV'n) i Catalyst Control Panel. Høyreklikker og trykker "enable", og det som skjer er at skjrmen blinker en gang uten at den blir aktivert. Det som er litt merkelig er at alt som skjer før windows under oppstart av PC'n vises på TV'n. Men i windows får jeg ikke noe bilde på TV'n. Noen som har samme problem, opplevd lignende eller har anelse om hva som kan gjøres? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Changis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 naar jeg har min pc koblet opp mot pappa's 42" plasma med component, saa viser den alt fra bios startup til windows. (ingen annen skjerm koblet til, ikke proevd med en tilkoblet i tillegg siden jeg ikke gidder baere 21" CRT'en opp og ned trappene ) jeg ville proevd aa hatt tv'et instilt paa component inn, aa starte maskinen slik at skjermkortet "kjenner igjen" skjermen. har hatt lignende problemer med s-video daa jeg koblet til tv etter maskin var startet.. da ville ikke CCC finne tv'et Du kan oxo proeve aa "force" gjenkjenning av tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå