Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg er interessert i å være til stede under en rettssak for å se hvordan det går for seg. Hva må jeg gjøre for å få det til? Bor i Bergen hvis det har noe å si. Endret 29. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Sitt utenfor tingretten til det skjer noe der. Edit: Jeg kan avsløre at rettssaker ikke er så spennende som man kanskje skulle tro. Endret 29. september 2006 av Plomma2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du finner mer info på Domstol.no Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Beramingslistene finner du her: http://beramming.domstol.no/sok.aspx Hovedregelen er at retten er åpen for alle, men i noen saker hender det at de er stengt. Bare møt opp i god tid og vær musestille så går det nok bra. Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Må jo ha brukernavn og passord der da... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg fant den infoen der, men er det bare å møte opp? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ja, jeg fant den infoen der, men er det bare å møte opp? 6965032[/snapback] Ja, bare å møte opp. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 All right! Nervepirrende drama, here I come! Er det en bestemt type saker hvor det pleier å være tvil om skyldspørsmålet, slik at det er litt frem og tilbake? Jeg gidder ikke å sitte i timevis og se på at en sliten narkis innrømmer skyld med en gang og alt som må gjøres er å finne ut hvor lenge han må sitte. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 De bestemmer ikke dommen der og da Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 All right! Nervepirrende drama, here I come!Er det en bestemt type saker hvor det pleier å være tvil om skyldspørsmålet, slik at det er litt frem og tilbake? Jeg gidder ikke å sitte i timevis og se på at en sliten narkis innrømmer skyld med en gang og alt som må gjøres er å finne ut hvor lenge han må sitte. 6965532[/snapback] Høyesterett, kanskje? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Høyesterett har ikke filial i Bergen ... EDIT: Gulating lagmannsrett er ganske heavy, er det ikke? Endret 29. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Høyesterett har ikke filial i Bergen ... Ah, Bergen ja. Nei, da må du nok til Oslo. EDIT: Gulating lagmannsrett er ganske heavy, er det ikke? 6965574[/snapback] Sakene er nok av litt større kaliber enn den jevne tingrettsak, ja. Er jo ofte ankesak fra tingretten, så da kan det være litt mer tvil om utfallet enn en eller annen cannabis-sak i tingretten.. Endret 29. september 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 All right! Nervepirrende drama, here I come!Er det en bestemt type saker hvor det pleier å være tvil om skyldspørsmålet, slik at det er litt frem og tilbake? Jeg gidder ikke å sitte i timevis og se på at en sliten narkis innrømmer skyld med en gang og alt som må gjøres er å finne ut hvor lenge han må sitte. 6965532[/snapback] Jeg vil bare sitere meg selv: Jeg kan avsløre at rettssaker ikke er så spennende som man kanskje skulle tro. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tøyser litt, da. Forventer på ingen måte at det skal være som på TV. Selger de popcorn der forresten? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tøyser litt, da. Forventer på ingen måte at det skal være som på TV. 6965646[/snapback] Vær klar over at _alt_ som presenteres skal skje muntlig. Så det kan være det står en advokat og ramser opp side etter side med tekst. Antar jeg. På tide å gå på en rettsak selv, kanskje. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Rettssak er UTROOOLIG kjedelig å se på. De leser opp dommer på kanskje 300 sider. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tøyser litt, da. Forventer på ingen måte at det skal være som på TV.Selger de popcorn der forresten? 6965646[/snapback] er jo artig at du sitter og knasker poppcorn mens det er knusk stille i salen :!: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Rettssak er UTROOOLIG kjedelig å se på. De leser opp dommer på kanskje 300 sider. 6965719[/snapback] 300 sider var kanskje å ta i "litt"..? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg tøyser litt, da. Forventer på ingen måte at det skal være som på TV.Selger de popcorn der forresten? 6965646[/snapback] Haha, den lo jeg godt av Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ser ikk ehelt morroa i å se en rettsak live. Blir ikke fult så action fylt som på tv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå