Gå til innhold

Ny bærbar, har ett par krav

sveggi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe en nye bærbar og lurer da på hva som ville være det beste valget!

Krav:

- 17" skjerm

- DVI

- Godt skjermkort

Skal brukes til surfing, film og musikk

Ikke noe gaming

Noen som kan hjelpe? På forhånd takk

6963704[/snapback]

hvorfor vil du ha godt skjermkort når du ikke skal spille eller bruke videoredigering/fotoredigering? kan godt anbefale noen til deg, men synes dette var en logisk brist. Godt skjermkort er nødvendigvis tilpasset spilling og krevende grafikk, det koster mye mer for en pc med godt skjermkort, så hvorfor du vil bruke mye ekstra på en pc med noe du strengt tatt ikke trenger skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du uansett har tenkt å ha ekstern skjerm hjemme, så ser jeg ingen som helst gode argumenter til å kjøpe flyttbar pc, (17") i stedet for en som faktisk er barbær..

Gå for noe under 2 kilo hvis du har tenkt å ha den med deg noe sted, det brant jeg meg på, har en Elitegroup G556 på 2.8 kg og det er så sinnsykt irriterende å dra på.

Endret av clumzy
Lenke til kommentar
Hvis du uansett har tenkt å ha ekstern skjerm hjemme, så ser jeg ingen som helst gode argumenter til å kjøpe flyttbar pc, (17") i stedet for en som faktisk er barbær..

Gå for noe under 2 kilo hvis du har tenkt å ha den med deg noe sted, det brant jeg meg på, har en Elitegroup G556 på 2.8 kg og det er så sinnsykt irriterende å dra på.

6964983[/snapback]

Er klar over dette, men pc'en kommer jeg til og ta med meg på hytte osv, og da vil jeg ha 17 tumms

Lenke til kommentar

Skjermkort har nå omd agen lite å si forbildekvaliteten, men kan være greit å styre unna integrerte allikevel da de ofte ikke støtter allverdens til oppløsninger. Se f.eks på denne: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...sftdppnotebook3 dropp all tullegarantien og sett på X1400-skjermkortet, da er du litt bedre forberedt enn med det integrerte. Velg for all del det største batteriet. Eller så har du jo: https://prisguiden.no/product.php?p...32db5f0a1d68fc2 men litt i tvil om den har DVI.

Lenke til kommentar

Er litt i samme båt selv.

Skal ha en laptop først og fremst til musikk, film og surfing.

Mitt poeng er at Musikk og Film bør være i en høyest tilfredsstillende kvalitet.

Tenker da på bildekvalitet ved tvoverføring.

Og spesiellt lyd til forsterker.

Dedikert digital eller helst koaxical lyd ut er et must.

burde jeg da gå for eksternt lydkort? Går det igjennom usb? Forringer det lydkvalitet?

Så vidt jeg har sett er det ikke mange som har digital lydutgang.

Er det store forskjeller her ute å går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...