ivanp Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 hei! Under installasjon av ny pc hadde jeg usb disken min med masse greier tilkoblet:( Det resulterte i at den dukket opp i partisjonsvinduet under winxp installasjon, dum som jeg var partionerte jeg disken(formaterte ikke). Nå er det 2 stk partisjoner, når jeg klikker på dem får jeg bare opp:vil du partionere? Noen som vet om noen freeware programmer som kan hjelpe meg? disken var i 1x partition i NTFS format. Takker Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Skal du ha noe av dataene som lå innpå? isåfall foreslår jeg at du henter dem ut med et undelete-program. http://www.softlookup.com/category.asp?ID=437 Kanskje noen har noen forslag til bedre programvare, jeg har ikke prøvd noen av dem, men de burde fungere. Det eneste håpet du har er å undelete filene dine til en annen disk, så ompartisjonere og formatere disken din i disk management. (control panel->administrative tools->computer management->disk management) EDIT: Mange anbefaler file inspector http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/download.htm Endret 29. september 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
brazir Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tror ikke man kan partisjonere en disk under xp install UTEN å formatere, eller? Da må det evt. ha vært en disk med plass som IKKE var partisjonert i utgangspunktet...da er det jo ingen data der. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 går fint å partisjonere uten format. Det er bare den disken man skal installere XP på som den gnåler om å få formatere. Om du har slettet hver eneste MBR på hele systemet gir den blanke i. BTW: Selv om disken er formatert, så ligger det data der Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Get databack for NTFS som ligger på itpro sine sider funker meget bra, betalte ca 250,- og alt er ok:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå