Gå til innhold

harddisk gjennopretting med live cd eller ...

Åsmund

Anbefalte innlegg

Jeg setter inn winxp cd-en og den viser en hd med 2 ukjente partisjoner.

Jeg har prøvd å sette hardisken i en anen pc, men jeg kan ikke gjøre noe med hardisken før pc-en fryser.

Så jeg har prøvd å starte med linux cd og den finner hardisken men jeg kan ikke åpne den.

Deretter prøvde jeg ultimate boot cd for windows, for å starte handego recovery program, men den finner ikke hardisken i det hele tatt. Jeg prøvde og noen andre program uten hell fra den cd-en.

Live cd tror jeg er eneste løsningen. Jeg skal teste seinere med å putte disken i ekstern kabinett og koble til via usb, men det har jeg liten tro på.

Er det noen som har noen tips?

Kansje det er noe jeg kan gjøre for å unngå att pc-en klikker når jeg setter i hardisken slik at jeg kan kjøre recovery program?

Jeg antar at det er partisjonstabellen (tror jeg det heter) som er korrupt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At jeg kunne glemme å se på seagate sine egne sider..merkelig.

Uansett har testa det og trodde det skulle gå i orden men den er helt klikk..

Jeg kan ikke engang slette en partisjon med winxp cd. Får blåskjerm, så jeg må nok ha ny hd. Sukk og stønn. har backup av en del men ikke alt.

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med å koble "ubrukelige" harddisker gjennom eksterne kabinetter (USB). Har brukt programmet File Scavenger til å redde data fra slike disker. Andre programmer kan sikkert brukes.

Jeg har ikke opplevd systemkrasj som følge av at jeg har koblet en korrupt disk i et eksternt kabinett.

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...