Gå til innhold

Oppsett av Oki Okipage 8w lite

DJViking

Anbefalte innlegg

Denne tråden var opprinnelig for hjelp til oppsett av "Oki Okipage 8w lite" laserskriver, men da jeg fikk den til å virke lager jeg en liten veiledning for oppsettet jeg gikk gjennom. Oki har en liste over alle skrivere som fungerer på Linux. Uheldigvis er det ingen av deres laserskrivere som er kompatibel med Linux.

Let frem på skriverdatabasen i http://www.linuxprinting.org for skriveren din(I mitt tilfelle Okipage 8w lite).

Jeg fant en oppføring til Okipage 8w lite. Her ble en driver for 4w benyttet som også skulle virke for 8w lite. Jeg lastet så ned en PPD fil med driver til skriveren.

Jeg åpnet først YaST og så oppsett for skriver. Derettet rediger skriver, og jeg fikk da lagt til den nedlastede PPD filen. Men på grunn av en feilmelding kom jeg ikke videre(Men driveren ble lagt til i driverdatabasen).

Jeg åpnet KDE kontrollpanel og skriveroppsett og valgte å forandre driver til min skriver. En feilmelding dukket opp mens driverdatabasen ble hentet opp "Kan ikke starte oppretting av driverdatabasen. Kjøring av make_driver_db_cups misslyktes". Noen som vet hva denne feilmeldingen betyr?

Jeg valgte ny driver fra denne driverdatabasen og lagret det nye skriveroppsettet. Nå fungerer skriveren. Måtte fikse på instillingene til driveren litt for å øke oppløsningen fra 300dpi til 600dpi fordi utskriften var dårlig og uleselig. Selv med 600dpi kunne det vært noe bedre.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...