radivx Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Bakpå mitt ASUS P4GE-V kort står følgende om overklokkings ferdigheter: Adjustable FSB/DDR ratio.Fixed AGP/PCI frequencies. og litt andre snåle teknologier. Vil dette si at man ikke kan forandre op AGP/PCI med FSB overklokking og dermed ikke drepe skjermkort/PCI kort? HVor stor risiko er det for at P4 2.4 ghzB en min med Boxed vifte daueren i et forsiktig overklokkingsforsøk? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 sjansen for å ødelegge cpuen er vel ganske liten. Klokk til det blir ustabilt, og klokk litt ned igjen... Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Etter min mening så er det omtrent UMULIG å ødelegge cpu eller grafikkort ved hjelp av overklokking, sette levetiden ned fra 10-5 år kanskje, ja men da har du kjøpt deg nytt allikevel. snakker her om å øke frekvensen ikke om voltmod osv. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 22:32, skrev Jaketten:Etter min mening så er det omtrent UMULIG å ødelegge cpu eller grafikkort ved hjelp av overklokking, sette levetiden ned fra 10-5 år kanskje, ja men da har du kjøpt deg nytt allikevel.snakker her om å øke frekvensen ikke om voltmod osv. Hmm, må si meg uenig i det. Klokk cpu'en till 5ghz, ta av vifta og der har du oppskriften på godt gjennomstekt cpu :smile: Lenke til kommentar
pegg Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 22:48, skrev Citizenx: Quote: Den 2002-11-01 22:32, skrev Jaketten: Etter min mening så er det omtrent UMULIG å ødelegge cpu eller grafikkort ved hjelp av overklokking, sette levetiden ned fra 10-5 år kanskje, ja men da har du kjøpt deg nytt allikevel. snakker her om å øke frekvensen ikke om voltmod osv. Hmm, må si meg uenig i det. Klokk cpu'en till 5ghz, ta av vifta og der har du oppskriften på godt gjennomstekt cpu :smile: pentium 4 slår seg jo av selv om du tar av vifta :wink: Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Neii igrunn ikke, om du gjør det (men det kan du ikke for hk.et tillater det ikke) så får du ikke postet engang. Men som jeg sa snakket om frekvens ikke knekking av core osv. Lenke til kommentar
GTS Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Enig med Jaketten... Så og si umulig å klokke "i stykker" en CPu under normale omstendigheter (dvs. med kjøler og uten voltmodd). Den blir bare ustabil.. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Litt voltmodding går jo også bra da...det går jo alltid bra...? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Har du høy OC og høy Vcore er det en sjangse for at den brenner seg før den klokker seg ned, men uansett det er elektromigrasjonen den påtar seg mellom tid som dreper den. Og da hjelper det ikke med overopphetnings beskyttelse.... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Alt står på auto (ikludert core volt) er dette dumt? Burde jeg stilt inn manuelt? Jeg er oppe i 2610 Ghz nå... og fortsetter Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 kjører foreløpig min 2,4b på 2,933 med vcore på 1,725. cpu memory frequency på 4:3 ? hva er forskjellen på 1:1 og 4:3 , ytelse , etc ? Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 kjører foreløpig min 2,4b på 2,933 med vcore på 1,725. cpu memory frequency på 4:3 ? hva er forskjellen på 1:1 og 4:3 , ytelse , etc ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå