Gå til innhold

Samsung frister spillerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen (bort)Forklare det som står i linken under? tviler på at det er en skrivefeil..

Samsung's ultra-large LCD

The panel will have 1080p resolution and video signal of 120Hz to enhance moving images, doubling the 60 Hz video signal used on conventional LCD TVs.

hmmm.... :hmm:

Uansett om LCD skjemen oppdaterer seg på en helt annen måte en CRT skjermen gjør så er den like avhengig av å få data tidsnok, en lcd skjerm med 8ms responstid (ISO) greier å oppdaterer bilder 125 ggr i sek, men selv de beste skjermene lar deg deg ikke sette en oppdateringsfrekvens høyere en 75hz, ulogisk siden skjermen uasett virkemåte ikke kan vise bildene fortere en den kan få dem inn. Skulle det skulle likevell hjelpe på bruke 75hz konta 60hz. Har merkelig nok ikke funnet noen informasjon om denne 60hz låsen i lcd skjermer. Jeg sitter faktisk med læreboka fra VK2 Serviceelektroniker, og i.f den så er polaroidfilteret som står forran cellene og sperrer/åpner for lyset bak synkronisert med frekvensen på innsignalet.

Sitat fra Video og Datamonitorer side 120 under "videosignalkretser" (ISBN 82-420-0416-1)

Det vertikale og det horisontale synkroniseringsignalet blir sendt videre til LCD modulen, der signalene blir brukt til å styre oppdateringen av LCD skjermen.

Ønsker ikke å starte noen krig, men vil gjerne se andres sysnpunkter på dette.

Lenke til kommentar
Kan noen (bort)Forklare det som står i linken under? tviler på at det er en skrivefeil..

Samsung's ultra-large LCD

The panel will have 1080p resolution and video signal of 120Hz to enhance moving images, doubling the 60 Hz video signal used on conventional LCD TVs.

Dual DVI?

Har merkelig nok ikke funnet noen informasjon om denne 60hz låsen i lcd skjermer. Jeg sitter faktisk med læreboka fra VK2 Serviceelektroniker, og i.f den så er polaroidfilteret som står forran cellene og sperrer/åpner for lyset bak synkronisert med frekvensen på innsignalet.

Sitat fra Video og Datamonitorer side 120 under "videosignalkretser" (ISBN 82-420-0416-1)

Det vertikale og det horisontale synkroniseringsignalet blir sendt videre til LCD modulen, der signalene blir brukt til å styre oppdateringen av LCD skjermen.

Ønsker ikke å starte noen krig, men vil gjerne se andres sysnpunkter på dette.

6977067[/snapback]

Infoen jeg har sett er i alle fall at den vertikale synken er låst på 60 ved DVI. Nå er ikke jeg noen serviceelektroniker, så jg aner ikke om det er noen teknisk begrensning eller annen fornuftig grunn til at dette gjøres, men så vidt jeg har skjønt gjøres dette over hele fjøla :(

Lenke til kommentar
Jeg har lyst på ny skjerm, kan noen sponse meg?  :tease:

6977760[/snapback]

Ja selfølgelig.. hvilken vil du ha :roll:

6979072[/snapback]

Den med størst flate vs Oppløsning, med god kontrast, god svart/hvitt forhold, bra innsynsvinkel og generellt allt annet som ville vært på den ultimate spilleskjermen på over 24"....:D

Takk, forventer den levert på døre innen torsdag!

Lenke til kommentar

Her ble det jaggu het diskusjon, ja. Man kan sikkert disputere i det vide og brede om hva øyet er i stand til å oppfatte, men det hører vel strengt tatt hjemme i andre tråder?

Kan snakke for min egen del:

Under 75 Hz på CRT gir hodepine og vondt i øynene etter ca 15 minutter. 60 Hz på LCD er absolutt ikke noe problem. Har jobbet med diverse LCD-paneler på forskjellige jobber, altså 8 timer+ daglig foran disse skjermene med "kun" 60 Hz - helt problemfritt. Men mine 2 CRT som står her hjemme, om jeg setter de ned fra 85 Hz, merker jeg det kjapt.

Anyways,

Jeg har lest litt frem og tilbake om denne skjermen før jeg faktisk endte opp med å bestille den nå i sted. Noen i denne tråden kommenterer at raske spill alá CS vil virke trege på denne skjermen grunnet ditt og datt - vel da vil jeg gjerne linke til Komplett sin produktside der dere kan se at samtlige kunder som har skrevet anmeldelse har gitt toppkarakter, og at flere av dem sier den funker fint i nettopp CS. Synes dette sier litt, da folk ofte er mye mer villige til å legge inn anmeldelser om de er misfornøyd. Lover bra!

Dette blir min første LCD hjemme. Sitter med 2x 19" Samtron CRT fra før, kommer til å beholde den ene og kjøre dem side om side slik jeg har gjort hittil, så hvis det er problemer med etterslep vil jeg vel fort legge merke til det. Sitter mye med web, endel grafisk, noe video-edit, og en hel del CS 1.6. Skal rapportere mer når jeg har fått den på plass!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Spill med høy FPS (f.eks CS 1.6 eller Quake3) oppleves som skikkelig flimrete på LCD, selv med 2ms refresh rate. Nyere spill som har 60fps cap oppleves som mer behagelige, men fortsatt langt fra like deilig som høy fps kombinert med høy refresh.

6964344[/snapback]

Har aldri opplevd noen av de spillene som flimrete på LCD...

Sitter på en 19" (913n) samsung med 8 ms

ON Topic : Likte veldig godt designet på denne skjermen men syns at de godt kan komme med litt høyere oppløsning 1280x1024 kan rett og slett bli litt lite i enkelte situasjoner.

6964949[/snapback]

Du skal se ganske dårlig for ikke å se/merke forskjell på 100Hz CRT og 60Hz LCD. Helt seriøst, noe er galt med deg om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Spill med høy FPS (f.eks CS 1.6 eller Quake3) oppleves som skikkelig flimrete på LCD, selv med 2ms refresh rate. Nyere spill som har 60fps cap oppleves som mer behagelige, men fortsatt langt fra like deilig som høy fps kombinert med høy refresh.

6964344[/snapback]

Har aldri opplevd noen av de spillene som flimrete på LCD...

Sitter på en 19" (913n) samsung med 8 ms

ON Topic : Likte veldig godt designet på denne skjermen men syns at de godt kan komme med litt høyere oppløsning 1280x1024 kan rett og slett bli litt lite i enkelte situasjoner.

6964949[/snapback]

Du skal se ganske dårlig for ikke å se/merke forskjell på 100Hz CRT og 60Hz LCD. Helt seriøst, noe er galt med deg om du ikke gjør det.

7322842[/snapback]

Så lcd med 60 hz er best mener du? Eller hva mener du egentlig? :hmm:

Jeg ser iallefall ikkje forskjell på 60hz og 75hz på min LCD skjerm. Men så er det vel ikkje hz på den måten som det er på CRT heller da.

Lenke til kommentar
Så lcd med 60 hz er best mener du? Eller hva mener du egentlig?  :hmm:

7323265[/snapback]

Hvis du leser hele tråden, så finner du svaret på det.

Jeg ser iallefall ikkje forskjell på 60hz og 75hz på min LCD skjerm. Men så er det vel ikkje hz på den måten som det er på CRT heller da.

7323265[/snapback]

Akkurat. Men start CS 1.6 og sett "fps_max 120 ; developer 1", deretter bytt mellom 60Hz og 75Hz, så skal du nok se forskjell.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...