nerval Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Hvorden vet jeg at jeg har koblet opp alt riktig? Er ikke 100% sikker på at det er første kontaktpunktet i huset den er koblet opp mot, og heller ikke 100% sikker på at riktige kablet er blitt tatt i bruk (er temmelig overbevist om at det er riktig, men dog) grunnet manglet merking på kabler.. står på kundesidene at oppkoblingsdato er i dag, men DSL Sync på Netopia modemet lyser fortsatt ikke.. De har muligens ikke koblet det opp enda, eller har jeg koblet noe feil? Kan legge til at telefon etter splitter fungerer fint.. Endret 29. september 2006 av nerval Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vel, montørene jobber frem til ca. kl. 1600. Kan være du er sist på lista i dag.... Lenke til kommentar
nerval Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) får håpe på det.. bare litt spent på om jeg har koblet det opp riktig er jo temmelig usikker på om det er koblet i første tilkoblingspunkt eller ikke, vet ikke hvor viktig dette er egentlig men.. får vel bare smøre meg med tålmodighet edit: modemet står på, DSL Sync vil da begynne å lyse så snart dette er koblet opp i sentralen? Endret 29. september 2006 av nerval Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Du vil få internett så lenge du er koblet til rett uttak i splitteren. Har du telefoner før uttaket du bruker vil internett trolig falle ut ved bruk av de telefonene. Det går an å løse dette ved å koble de fra fysisk eller ved hjelp av splitter på hvert uttak. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 5. Leveransedato Bredbåndslinje idriftsatt. Startdato:29.09.2006 virker jo som om den skal være koblet opp da.. hmm.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Idriftsatt står det fra kl 00:00 Lenke til kommentar
nerval Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) så da er det jeg som har koblet noe feil da? aff.. folka har drevet og bygd på huset osv så lenge jeg kan huske, så kan jo bli en utfordring å finne ut hvor husets første uttak er.. DSL Sync har ikke vært i nærheten av og lyse enda ihvertfall.. ikke ett stusselig lite blink engang.. edit: splitter er koblet i det jeg tror er første uttak.. en ledning til telefon / modem jeg sitter på nå, og en til modem.. modem lyser på power og eth link... sitter på inet med modem etter splitter, så det må da være koblet opp riktig?? skjønner ikke hva som kan være galt jeg Endret 29. september 2006 av nerval Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er ikke noe galt. Det som skjer er at i dag kl 00:00 så skrives det på websiden at linjen er igangsatt 29.9.06. Det sitter selvsagt ikke en kar i sentralen og kobler til DSLAM da... Noen ganger så bommer de på tidsskjemaet, så ikke bli overrasket om du ikke får ADSL akkurat i dag. Ring NGT kundeservice og spør etter at fristen går ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå