Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT m netopia 3351.. koblet riktig?

Anbefalte innlegg

Hvorden vet jeg at jeg har koblet opp alt riktig? Er ikke 100% sikker på at det er første kontaktpunktet i huset den er koblet opp mot, og heller ikke 100% sikker på at riktige kablet er blitt tatt i bruk (er temmelig overbevist om at det er riktig, men dog) grunnet manglet merking på kabler..

står på kundesidene at oppkoblingsdato er i dag, men DSL Sync på Netopia modemet lyser fortsatt ikke.. De har muligens ikke koblet det opp enda, eller har jeg koblet noe feil? Kan legge til at telefon etter splitter fungerer fint..

Endret av nerval
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får håpe på det.. bare litt spent på om jeg har koblet det opp riktig :p

er jo temmelig usikker på om det er koblet i første tilkoblingspunkt eller ikke, vet ikke hvor viktig dette er egentlig men.. får vel bare smøre meg med tålmodighet :p

edit: modemet står på, DSL Sync vil da begynne å lyse så snart dette er koblet opp i sentralen?

Endret av nerval
Lenke til kommentar

så da er det jeg som har koblet noe feil da? aff.. folka har drevet og bygd på huset osv så lenge jeg kan huske, så kan jo bli en utfordring å finne ut hvor husets første uttak er.. DSL Sync har ikke vært i nærheten av og lyse enda ihvertfall.. ikke ett stusselig lite blink engang..

edit: splitter er koblet i det jeg tror er første uttak.. en ledning til telefon / modem jeg sitter på nå, og en til modem.. modem lyser på power og eth link... sitter på inet med modem etter splitter, så det må da være koblet opp riktig?? skjønner ikke hva som kan være galt jeg :hmm:

Endret av nerval
Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt. Det som skjer er at i dag kl 00:00 så skrives det på websiden at linjen er igangsatt 29.9.06.

Det sitter selvsagt ikke en kar i sentralen og kobler til DSLAM da... :ohmy:

Noen ganger så bommer de på tidsskjemaet, så ikke bli overrasket om du ikke får ADSL akkurat i dag. Ring NGT kundeservice og spør etter at fristen går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...