Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden

Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker veldig dårlig festemekanismen på denne kjøleren. Anbefaler deg å heller går for denne.

7102241[/snapback]

Kjøler den like bra, bedre? Hvordan er det med støy? Regulerbart?

7102247[/snapback]

Den jeg linker til kjøler bedre ja. Regulerbar vifte er det på den også. Mener ihvertfall på det.

Lenke til kommentar
Liker veldig dårlig festemekanismen på denne kjøleren. Anbefaler deg å heller går for denne.

7102241[/snapback]

Kjøler den like bra, bedre? Hvordan er det med støy? Regulerbart?

7102247[/snapback]

Den jeg linker til kjøler bedre ja. Regulerbar vifte er det på den også. Mener ihvertfall på det.

7102410[/snapback]

Okei

Skal surfe litt rundt, så bestemmer jeg meg før 1500 en gang..

Har du denne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg bruker den på min ja. Har vært innom det meste av kjølere. Beste jeg har hatt til nå er nok Thermaltake Big Typhoon. Kjøler sinnsykt bra, å støyer ingenting. Har ikke den nå, da jeg liker å teste litt forskjellige ting. Skal du kjøpe ny, så hadde jeg kjøpt den. Legger ved en link til den.

Thermaltake Big Typhoon

7102496[/snapback]

"Andrer" den..

Har også vært innom en hel del gode kjølere, og TTBT er den klart beste jeg har hatt (Tunig Tower er dog muligens noe bedre).

TTBT slår lett billige vannkjølingssett.. og er ikke langt bak dyrere vannkjølinsgsett. Dette har jeg førstehånds erfaring fra..

Vannkjølinga er bedre ved langvarig "full dual load", forutsatt "normale" kabinetter.

I ett godt ventilert kabinett med god tilgang til kald luft er TTBT fullt istand til å holde lav temp selv med høy klokk/høy VCore. I tillegg støyer den mindre enn mange WC-sett med dual/triple radiatorer med ditto antall vifter (som er innstilt på å *kjøle* ned radiator/vann.. ikke være stille).

Lenke til kommentar
Leste litt konklusjoner på den nettopp. Ser jo konge ut.

Bruker den en bakplate? I såfall, følger den med?

7102538[/snapback]

Den gjør det og det følger med, samt god installasjons manual, tok meg 10min å installere denne på mitt kort.

Du må selvsagt ta ut HK for å gjør dette :)

Lenke til kommentar

7102538[/snapback]

Den gjør det og det følger med, samt god installasjons manual, tok meg 10min å installere denne på mitt kort.

7102876[/snapback]

Hvilken tempratur kjører du på? idle og load.

Lenke til kommentar

Zalman 9500 er og en kjempe kjøler =)

lett å ta av og på.. har akkurat sitti å lekt meg litt med 3 cpuer.. tar bare 5 min å bytte cpu med den kjøleren

beste resultatet 100% stabilt på p5w var en E6600 på 3,7 med 1,55 volt som er litt mye

men på 3,6 klarer den seg med 1,5 og her 100 % stabil..

kan være chipsetet og som sliter over 400 fsb da jeg har versonen som bare strekker seg til 1,65v

lars

Lenke til kommentar

god plass til minne..

ribben mot IO får litt luft over seg.. sliter ikke med for varmt chipset.. kjører på 1,65v og 400 fsb 24/7 uten noe ekstra kjøling

men tenkte selv å testen Thermalright ultra serien på cpu og chipsettet når microplex får dem inn igjen..

den kjøleren skal være bedre enn ninja =)

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ULTRA120&mcat=

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=HR05

tøffe er dem og ved siden av hverandre og en 12cm mist mellom =)

Endret av tiigem
Lenke til kommentar

7102538[/snapback]

7102876[/snapback]

Hvilken tempratur kjører du på? idle og load.

7102885[/snapback]

Min [email protected] ligger på 40c+ idle og 50+ full load med TTBT.

Merk at jeg benytter Intel thermal analysis tool for avlesning av temp da denne gir korrekt resultat.

Lenke til kommentar

Et nybegynner spørsmål :blush:

Det følger 2 røde og 2 orange SATA data kabler med P5W DHD kortet.

I manualen står det at de røde er for boot-disker, mens de orange er for EZ-RAID.

For vanlige storage disker (SATA) skal man bruke sort kabel.

Når jeg ser etter kabler på nettet (komplett osv.), er der ingen særlige specs for hvilken SATA kabel man skal bruke.

Har 3 disker, 1 som boot, og 2 for storage.

Kan jeg da bruke de orange kablene og koble de 2 storage-diskene til SATA-3 og SATA-4 ?

Lenke til kommentar
Et nybegynner spørsmål  :blush:

I manualen står det at de røde er for boot-disker, mens de orange er for EZ-RAID.

Når jeg ser etter kabler på nettet (komplett osv.), er der ingen særlige specs for hvilken SATA kabel man skal bruke.

Kan jeg da bruke de orange kablene og koble de 2 storage-diskene til SATA-3 og SATA-4 ?

7136395[/snapback]

Uten at jeg har testet dette noe særlig... Jeg bruker de to orange utenom EZ-Raid.. Kan hende det er skadelig.. Men jeg har liten tro for at det skal være noe noen forskjell.

Lenke til kommentar
Et nybegynner spørsmål   :blush:

7136395[/snapback]

Uten at jeg har testet dette noe særlig... Jeg bruker de to orange utenom EZ-Raid.. Kan hende det er skadelig.. Men jeg har liten tro for at det skal være noe noen forskjell.

7136525[/snapback]

De er identiske, en SATA kabel er en SATA kabel. Fargekodingen er bare for din egendel så du hvet hva som er hva i kassa di.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Maskinen detekterer ikke DVD-brenneren min uansett hvordan jeg setter den. Har en harddisk som står på SATA connector 1 og DVD-brenneren står som master på PATA nr. 1.

Har forsøkt forskjellige instillinger i BIOS, men den dukker femdeles ikke opp. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...