Klingon Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Det vil ikke skje noe med raidet mitt selv om jeg flasher nei? Bruker Intel Storage Matrix greiene.. 7074613[/snapback] Nei, du må kanskje gjøre om noen innstillinger etter flashet men du vil ikke miste noe. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det vil ikke skje noe med raidet mitt selv om jeg flasher nei? Bruker Intel Storage Matrix greiene.. 7074613[/snapback] Nei, du må kanskje gjøre om noen innstillinger etter flashet men du vil ikke miste noe. 7079018[/snapback] Okei! Da får jeg bare vente til jeg er ferdig på jobb, så blir det litt flashing. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvilken metode skal du bruke? Jeg brukte den Windows baserte flash metoden, men den greide ikke å lagre CMOS innstilliger, selv om jeg krysset det av. Litt kjipt siden jeg hadde funnet "de perfekte" timingene for RAM-brikkene. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvilken metode skal du bruke? Jeg brukte den Windows baserte flash metoden, men den greide ikke å lagre CMOS innstilliger, selv om jeg krysset det av. Litt kjipt siden jeg hadde funnet "de perfekte" timingene for RAM-brikkene. 7079425[/snapback] Tenkte jeg skulle bruke den, ja. Siden min tilgang på floppy er forholdsvis dårlig. Noen som vet om floppy med USB blir gjenkjent som A: i bios o.l.? Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hvilken metode skal du bruke? Jeg brukte den Windows baserte flash metoden, men den greide ikke å lagre CMOS innstilliger, selv om jeg krysset det av. Litt kjipt siden jeg hadde funnet "de perfekte" timingene for RAM-brikkene. 7079425[/snapback] Burde vell egentlig si seg selv at CMOS innstillingene dine ikke blir tatt vare på ved en flash, vet ikke helt hvordan det skulle være mulig isåtilfelle. Du bør nok knotte ned innstillinger du ikke vil glemme og vil ta vare på ned på et papir Endret 17. oktober 2006 av Klingon Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvilken metode skal du bruke? Jeg brukte den Windows baserte flash metoden, men den greide ikke å lagre CMOS innstilliger, selv om jeg krysset det av. Litt kjipt siden jeg hadde funnet "de perfekte" timingene for RAM-brikkene. 7079425[/snapback] Tenkte jeg skulle bruke den, ja. Siden min tilgang på floppy er forholdsvis dårlig. Noen som vet om floppy med USB blir gjenkjent som A: i bios o.l.? 7079473[/snapback] Mine og andres erfaringer tilsier at P5W DHD ikke er noe flink til å gjenkjenne USB disker be it, floppy, flashmem eller HDD. Så du har ingen garanti for at det vil virke, du får bare prøve. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Etter jeg brukte Asus Update til å flashe til nyeste bios, kan jeg ikke lengre kjøre Asus Update. Starter jeg programmet sier det bare at det ikke er noe Asus hovedkort i datamaskinen. Kunne tenkt meg å leke litt med de eldre biosene, da jeg har endel problemer med dette hovedkortet å Geil minne. Er eneste mulighet å måtte koble til en Floppy? Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Er noen tips for å klare 400 på dette hovedkort? Det reboot kunne her.Hjeper ikke om sett spd på ramtiming heller og ikke mer volt. Temp er veldig god så kan ikke tror det det som skap seg.Må si p5b vare mye enkle hovedkort å hold på med gitt. Endret 17. oktober 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 For at jeg skulle klare 400 på mitt måtte jeg sette RAM timings til default. Altså velge valget default. Da gikk det med en gang. Har hørt at dette er ett problem med noen minnebrikker, som f.eks minne Geil brikker Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) tenk på samme men hjelper ikke om 6-6-6-15 eller 4.4.4.12 og jeg vet at ram klare mer.lure skal skal prøv 1305 biosen. Endret 17. oktober 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tenkte jeg skulle teste det samme lordsmygen. Sliter som faen med å få skikkelige innstillinger på minnet. For jævli å måtte kjøre CL.5-6-6-16 på minne som er oppgitt til å funke på den hastigheten ved CL.4-4-4-12. Men som jeg nevnte over. Har problemer med å få til Windows Flash. Ser ut som jeg må krype til korset å skaffe meg en floppy Lenke til kommentar
smy Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) tenk meg winflash jeg det har gjøre saken sin i alle år Endret 17. oktober 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Er noen tips for å klare 400 på dette hovedkort? Det reboot kunne her.Hjeper ikke om sett spd på ramtiming heller og ikke mer volt. Temp er veldig god så kan ikke tror det det som skap seg.Må si p5b vare mye enkle hovedkort å hold på med gitt. 7089603[/snapback] Ja det er ikke minne som setter en stopper men MCH spenningen (NB spenning). På de fleste kort går denne til max 1.65v. Skal du nå 400 FSB stabilt må du nok ha en MCH volt mod på kortet ditt slik at denne kan settes opp mot 2v, da vil du også muligens kreve aktiv kjøing på både NB/SB. Endret 17. oktober 2006 av Klingon Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 tenk meg winflash jeg det har gjøre saken sin i alle år 7090296[/snapback] Kjøerer jeg WinFlash, får jeg bare beskjed om "OnBoard BIOS Not Award BIOS" Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Skulle bare si at jeg suksessfult har flashet BIOS'en til 1407. Brukte Asus Update... Noen som har testet mylogo greiene? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Etter assistanse fra roger_h99 fikk vi hotflashet bios-brikken min. Den oppførste seg imidlertid litt merkelig etter oppstart, bl.a. med feilmeldingen "CMOS CRC error" (enda RTC-minnet var resatt, samt batteri og strøm var ute i flere timer). Dessuten rapporterte den min WDC 400GB disk til å være på 570GB og at navnet på harddisken var Bzbzbzbzbzbzbzbzbzbzbz. SATA-kabler satt skikkelig fast, så problemet lå ikke der. Det ordnet seg ved å laste standard instillinger og sette mine OC-instillinger tilbake slik det var før "ulykken". Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Etter assistanse fra roger_h99 fikk vi hotflashet bios-brikken min. Den oppførste seg imidlertid litt merkelig etter oppstart, bl.a. med feilmeldingen "CMOS CRC error" (enda RTC-minnet var resatt, samt batteri og strøm var ute i flere timer). Dessuten rapporterte den min WDC 400GB disk til å være på 570GB og at navnet på harddisken var Bzbzbzbzbzbzbzbzbzbzbz. SATA-kabler satt skikkelig fast, så problemet lå ikke der. Det ordnet seg ved å laste standard instillinger og sette mine OC-instillinger tilbake slik det var før "ulykken". 7092870[/snapback] Merkelige greier... Kjører du 1407 BIOS nå da? Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Merkelige greier... Kjører du 1407 BIOS nå da? 7094186[/snapback] Jepp. 1501 er også ute, men foreløbig kun for de privilegerte. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 ..Den oppførste seg imidlertid litt merkelig etter oppstart, bl.a. med feilmeldingen "CMOS CRC error" (enda RTC-minnet var resatt, samt batteri og strøm var ute i flere timer). Dessuten rapporterte den min WDC 400GB disk til å være på 570GB og at navnet på harddisken var Bzbzbzbzbzbzbzbzbzbzbz. SATA-kabler satt skikkelig fast, så problemet lå ikke der. Det ordnet seg ved å laste standard instillinger og sette mine OC-instillinger tilbake slik det var før "ulykken". 7092870[/snapback] Mulig vi (jeg..) gjorde noe dumt da vi hot-flashet - burde nok nok bare flashet og tatt ut brikken med en gang, og ikke bootet den i 'fremmed' maskin. Lærdommen fra hot-flash var at dette ikke lot seg gjøre i Windows - Asus Update ga oss feilmelding - så ut som Asus update sjekket validiteten av den bios som allerde var på brikken før vi fikk lov til å flashe. Da denne åpenbart var korrupt ble prosessen avbrutt. Floppy (DOS) gikk uten feilmeldinger. Lenke til kommentar
Estra Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kom over en ting når jeg leste Techspot sin anmeldelse av kortet De har kjørt 3dmark 2003 med det integrerte lydkortet aktivert og deaktivert. De fikk en 21% FPS dropp når lydkortet var aktivert. Noe å merke seg! 6963574[/snapback] Hvilke endringer blir det med lyden hvis man deaktiverer lydkortet? ingen lyd? eller er det et lydkort andre steder eller hvordan blir det? Hvordan deaktivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå