Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden

Klingon

Anbefalte innlegg

Husk at DDR står for Double Data Rate, og at 800MHz egentlig kjører på 400 "ekte" MHz, så takket være DDR så blir de nærmest å regne for 800MHz brikker. M.a.o viser CPU-Z helt korrekte tall.

Og EPP er ikke det samme som ECC, ECC er noe som typisk server-RAM bruker for høyere stabilitet. Dine RAM brikker støtter ikke ECC uansett, så ikke tukle med den settingen.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye for info!

Ett tilleggs spørsmål ang dette. Er de klokke-timingene i CPU-Z riktig for disse brikkene (5-5-5-18), eller burde jeg gå inn manuelt og skifte til 4-4-4-12, som de jo er laget for?

Jeg ser også at hvis jeg bruker AI Overclocking profile, så vil ram hastigheten synke igjen siden jeg da ikke får stilt inn DRAM Freqency manuelt.

Vil dette si at jeg ikke kan bruke automatisk overklokking hvis jeg skal beholde max freq. (800Mhz) på minnet?

Lenke til kommentar
Noe jeg merket med dette var at det var et jævla knot å få til i Vista Ultimate fordi at ingen av driverene på CD-en var laget for vista.

Ikke nok med det. Klokkeprogrammet og Wi-Fi programmet fra ASUS finnes ikke til Vista.... Bare til XP og tidligere :hrm:  :mad:

8439268[/snapback]

Hvis du hadde sett på sidene til Asus, hadde du nok funnet drivere til Wifi i det minste. De finnes både til Vista 32 og 64. ;)

Klokkeprogrammet til Asus er bare noe shait mener jeg, så ikke noe stort tap.

Lenke til kommentar

Hyyl, har et problem her!

Nettopp vært og hentet meg ytterligere 2Gb med ram, ergo var planen å ha 4Gb totalt. RAM-en er av typen Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit wtwo matched CM2X1024-5400C4 Dimm's.

Til min store forskrekkelse ser jeg at det kun står 3Gb under POST. Har prøvd både oppdatering av BIOS, samt sette innstillingene til SPD, uten hell. Såvidt jeg vet skal ikke kortet ha noen problemer med 4Gb?

Edit: Og dette var jo litt gøy ...

post-44194-1177351820_thumb.jpg

Nok en edit: Forandret noe instillinger i BIOS, så nå får jeg 4Gb under POST, men fortsatt kun 3Gb i Windows. Er jo klar over 4Gb sperren, men såvidt jeg vet skal man kunne ha opptil 4Gb?

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg sliter med å få det trådløse nettverket til å fungere stabilt på dette hovedkortet. Maskinen går av nettet i hytt og pine uten forvarsel... :hrm:

Har en linksys WRT54GL ruter. Denne har siste firmware og fungerer dønn stabilt med de to andre maskinene som brukes i huset.

Noen som vet hva som kan være årsaken? :hmm:

Jeg er temmelig sikker på at det er det trådløse nettverkskortet som forårsaker problemet. Hvilke(n) driver(e) må jeg legge inn og hvor finner jeg nyeste versjon?

Mvh.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg sliter med å få det trådløse nettverket til å fungere stabilt på dette hovedkortet. Maskinen går av nettet i hytt og pine uten forvarsel...  :hrm:

Har en linksys WRT54GL ruter. Denne har siste firmware og fungerer dønn stabilt med de to andre maskinene som brukes i huset.

Noen som vet hva som kan være årsaken?    :hmm:

Jeg er temmelig sikker på at det er det trådløse nettverkskortet som forårsaker problemet. Hvilke(n) driver(e) må jeg legge inn og hvor finner jeg nyeste versjon?

Mvh.

8459745[/snapback]

Hadde samme problemet, dog har jeg Asus WL-500G. Kjøpte meg nytt nettverkskort (USB 2.0, eksternt), har ikke hatt problemer etter det. SÅ vil anbefale deg å kjøpe et nytt, er ikke noe tess det innebygde ihvertfall.

Lenke til kommentar
Du må ha en 64-bits versjon av Windows XP eller Vista for å kunne bruke over 3 GB RAM.

8457608[/snapback]

Nja, er min forståelse at grensen for ALLE 32-bit versjoner av Vista er 4 GB

8460113[/snapback]

Ja, nettopp:

Du må ha en 64-bits versjon av (Windows XP eller Vista) for å kunne bruke over 3 GB RAM.

8457608[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har lest litt i tråden og funnet at det er flere som har Zalman kjølere på P5W DHD. Har tenkt å oppgradere kjøleren til CPU, og etter det jeg har lest skal Zalman CNPS9500 passe fint. Det jeg lurer på er om de litt større versionene Zalman CNPS9700 og Zalman CNPS7700 passer i hovedkortet pga RAM-brikkene og passive kjølingen til hovedkortet?

8583633[/snapback]

Kjøpte 9700NT for ikke så lenge siden, og plassen tror jeg ikke du skal tenke så mye på :p

143fs616335_th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...