Hansforum Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei. Jeg har P5B Deluxe Wifi AP. Er det stor forskjell på disse? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei. Jeg har P5B Deluxe Wifi AP. Er det stor forskjell på disse? 8207088[/snapback] P5B bruker et annet brikkesett, Intel P965. Hovedforskjellen mellom P965 og 975X (som P5W DH har), ligger i at P965 er mye mer overklokkingsvennlig. Samtidig støtter 975X "ekte Crossfire", dvs to PCIex-8x kanaler til skjermkortene, mens P965 "bare" kan gi 8x til det ene skjermkortet og 4x til det andre. I tillegg har P965 en nyere versjon av Southbridge'n (støtter flere S-ATA tilkoblinger). Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ok, det høres ut som jeg har valgt riktig da. Holder med et støyende skjermkort Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Bør jeg sette på den medfølgende vifta (som kun skal settes på med passiv kjøling eller noe). Synes hovedkortet virker veldig varmt. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Etter min erfaring har den vifta null effekt. I.o.m jeg har et såpass langt skjermkort (GeForce 8), så satte jeg likesågodt en 80mm vifte bakpå, som blåser rett på kjøleribben til hovedkortet. Ca 5 grader lavere temp Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Får prøve når jeg kommer hjem, skader jo ikke Lenke til kommentar
arneboe Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 bruker for tiden onboard lydkortet på p5w dhd, noe som forsåvidt er greitt nok, men jeg spiller litt BF2 evt BF2 Project reality mini mod og hvis jeg setter Audio Quality på hardware/high, software/high ingame så lagger lyden? men den funker på Software/Low.. hvorfor vil ikke lyden fungere på high? noen som kan svare meg på det? vet at det ikke spiller mye rolle, men lurer litt.. EDIT: Argh den skulle inn i p5w dhd tråden.. trykka feil Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 bruker for tiden onboard lydkortet på p5w dhd, noe som forsåvidt er greitt nok, men jeg spiller litt BF2 evt BF2 Project reality mini mod og hvis jeg setter Audio Quality på hardware/high, software/high ingame så lagger lyden? men den funker på Software/Low.. hvorfor vil ikke lyden fungere på high? noen som kan svare meg på det? vet at det ikke spiller mye rolle, men lurer litt.. EDIT: Argh den skulle inn i p5w dhd tråden.. trykka feil 8224667[/snapback] Kan prøve å oppgradere drivere, men de intrigerte er ikke såå gode iforhold til seperat. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jess, mitt hk her funker fjell asså, kunne vært flere usb. har brukt dem alle opp Og flere s-ata ! Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Etter at jeg la inn 1901 får jeg ikke endret på Vcore. Den står kun på Auto. Har slått av EIST, C1 osv. Er det noe nytt i denne versjonen som jeg har oversett? Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Etter at jeg la inn 1901 får jeg ikke endret på Vcore. Den står kun på Auto. Har slått av EIST, C1 osv. Er det noe nytt i denne versjonen som jeg har oversett? 8237759[/snapback] Funket fint da jeg hadde 1901. Prøv å oppgradere til 2004. Den funker fjell her Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har et lite problem. Først kan jeg fortelle hvordan jeg satt det hele opp. Sata dvd-brenner i sata_raid1 (gudene vet hvorfor, men det funker) Boot disken (250GB) i SATA1 porten, 500GB i sata3 og en til 500GB i sata4. Nå har jeg kjøpt en ny 500GB, men uansett hva jeg gjør så går det galt. Plugget den inn i ez_raid1 og 2 uten hell. Får "4th master disk error" i post, og i bios oppdages den som external 0. I windows får jeg ingenting. Er det noe jeg må aktivere i bios for at disse raid portene skal fungere som vanlige sata porter? Trodde de funket som det "out-of-the-box" jeg. :S På forhånd takk. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg har et lite problem. Først kan jeg fortelle hvordan jeg satt det hele opp. Sata dvd-brenner i sata_raid1 (gudene vet hvorfor, men det funker) Boot disken (250GB) i SATA1 porten, 500GB i sata3 og en til 500GB i sata4. Nå har jeg kjøpt en ny 500GB, men uansett hva jeg gjør så går det galt. Plugget den inn i ez_raid1 og 2 uten hell. Får "4th master disk error" i post, og i bios oppdages den som external 0. I windows får jeg ingenting. Er det noe jeg må aktivere i bios for at disse raid portene skal fungere som vanlige sata porter? Trodde de funket som det "out-of-the-box" jeg. :S På forhånd takk. 8241059[/snapback] Prøvd å endre noe på bootrekefølgen. Og om du ikke kjører raid på ez kontrolelleren så slår du det av i biosen. Prøvd den sataporten oppe med cpuen. Den er plassert fint og utilgjengelig der av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Den bruker jeg til dvd-brenneren, som jeg skrev. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg får ikke til å innstalere lyddriverne for Realtek på onboard sound. Står at jeg skal innstalere MicroSoft Bus Driver, jeg gjør det, men den finner den ikke allikavell. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg får ikke til å innstalere lyddriverne for Realtek på onboard sound. Står at jeg skal innstalere MicroSoft Bus Driver, jeg gjør det, men den finner den ikke allikavell. 8367223[/snapback] Last ned denne her Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg får ikke til å innstalere lyddriverne for Realtek på onboard sound. Står at jeg skal innstalere MicroSoft Bus Driver, jeg gjør det, men den finner den ikke allikavell. 8367223[/snapback] Last ned denne her 8375926[/snapback] Jeg tok mitt andre lydkort jeg. Bare får å være sikker. Men jeg må si at dette kortet klokker godt. Har kortet på 1601.8MHz Bus Speed. Min E6600 har 3.6GHz Stabil med stock kjøling Lenke til kommentar
Sjodalf Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Er det noen som har fått RAM'n opp til 800Mhz på dette kortet? Som f.ex. Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 E.P.P Technology - som har støtte for så høy minne freq. Og støtter kortet i det hele tatt E.P.P? Har ikke funnet særlig med info om dette. Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Har Geil rammen min på 800Mhz (400Mhz i BIOS). EPP ligger under chipset (mener jeg ). Lenke til kommentar
Sjodalf Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ser ut til at jeg må kjøre opp RAM til 800Mhz i bios for at den skal detecte PC2-6400 RAM under booting. Men i CPU-Z viser den da fortsatt bare 400Mhz: Er dette riktig overhodet? Finner ikke EPP under chipset, men ECC mode ligger der. Er dette det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå