Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden


Klingon

Anbefalte innlegg

Hvor er egentlig NB ribben på dette hovedkortet?  :blush:  Hovedkortet ligger på rundt 49-50 grader og jeg vurderer om jeg skifte kjølepasta.

7913202[/snapback]

 

 

Ifølge Asus er normal temp 40-65c .

 

Første jeg gjorde når jeg mottok mitt nye var å bytte kjølepasta,nå ligger jeg på underkant av 30c ved idle å opptil 35-36 ved full load :)

Må si kabinettet hjelper en del her også Cooler Master Stacker 830 :love: med crossflow fan :thumbup:

Endret av oizann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt dette hovedkortet og fått igang PCen, men har noen problemer.

 

Når jeg starter opp står det: "Detecting drives done, no any drive found"

Etter det fortsetter den automatisk. Jeg har to SATA harddisker tilkoblet, og to DVD-stasjoner med IDE tilkoblet. Hvordan kan jeg fikse dette?

 

 

Jeg oppdaterte nettopp BIOS til v. 1707 og når jeg starter opp nå står det "CMOS setting wrong" også kan jeg velge å gå i BIOS, eller å fortsette. Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

 

edit: Nå får jeg ikke denne meldingen lengre. Jeg vet ikke om noe spesielt jeg gjorde, annet enn å reinstallere Grafikkortdriveren p.g.a. et annet problem og å restarte PCen et par ganger.

 

 

PCen finner en diskettstasjon selv om jeg ikke har det. Hvorfor gjør den det?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
NB er under den største firkanttingen? Den det står " Digital HOME" på?

7914452[/snapback]

 

Lurer litt på det samme..

7914511[/snapback]

 

Dersom dere skal bytte kjølepasta,så bytt like greit på begge kjølerne,å fjern de dekslene med "digital home" etc,de holder bare varmen inne,å hindrer luftstrøm til kjøleren :p

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt dette hovedkortet og fått igang PCen, men har noen problemer.

 

Når jeg starter opp står det: "Detecting drives done, no any drive found"

Etter det fortsetter den automatisk. Jeg har to SATA harddisker tilkoblet, og to DVD-stasjoner med IDE tilkoblet. Hvordan kan jeg fikse dette?

 

 

Jeg oppdaterte nettopp BIOS til v. 1707 og når jeg starter opp nå står det "CMOS setting wrong" også kan jeg velge å gå i BIOS, eller å fortsette. Hva er galt og hvordan kan jeg fikse det?

 

edit: Nå får jeg ikke denne meldingen lengre. Jeg vet ikke om noe spesielt jeg gjorde, annet enn å reinstallere Grafikkortdriveren p.g.a. et annet problem og å restarte PCen et par ganger.

 

 

PCen finner en diskettstasjon selv om jeg ikke har det. Hvorfor gjør den det?

7914805[/snapback]

 

 

Du må kanskje sette i bios at du ikke har noe diskettstasjon,så leter den iallfall ikke.Å "cmos setting wrong" kommer vel etter bios update,så er bare å gå i bios etterpå.

Lenke til kommentar
Dersom dere skal bytte kjølepasta,så bytt like greit på begge kjølerne,å fjern de dekslene med "digital home" etc,de holder bare varmen inne,å hindrer luftstrøm til kjøleren :p

7918557[/snapback]

 

Det er tre slike deksler, men er det kun to av disse som har noe med kjøling å gjøre, hvilke to er dette i så fall? Det står Digital HOME på den største, ASUS på den som er medium, og på den minste så står det ASUS EZ-Backup.

 

Om man skal vannkjøle NB, hvor er det da man kobler til denne? :blush:

Lenke til kommentar
Dersom dere skal bytte kjølepasta,så bytt like greit på begge kjølerne,å fjern de dekslene med "digital home" etc,de holder bare varmen inne,å hindrer luftstrøm til kjøleren :p

7918557[/snapback]

 

Det er tre slike deksler, men er det kun to av disse som har noe med kjøling å gjøre, hvilke to er dette i så fall? Det står Digital HOME på den største, ASUS på den som er medium, og på den minste så står det ASUS EZ-Backup.

 

Om man skal vannkjøle NB, hvor er det da man kobler til denne? :blush:

7919786[/snapback]

 

Asus EZ backup trenger du ikke røre.NB er vel den som er nærmest cpu,den med "digital home"

Lenke til kommentar

Jeg har fått et lite ram problem med dette kortet. Kjører fire 512md XMS ddr2 sticker. Nå har den ene slotten sluttet og funke. Har bytta om på ram stickene så vet at det er slotten som det er noe galt med.

Det går helt fint med tre 512 sticks men nåre jeg sette inn den fjerde blir det galt, windows starter ikke og jeg komme ikke lengre enn til boot screnn hvor jeg står helt stille. Tastaturet funker helle ikke så komme ikke inn i BIOS.

Noe mer jeg kan prøve får jeg tar ibruk garantien?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg aner ikke hvor du har fått den "brua" fra, men det følger ikke med P5W DH. Det skal dog nevnes at enkelte har tidligere kjørt SLI med dette hovedkortet, men da med hackede drivere og SLI-bro som tilhører andre hovedkort (de hackede driverne er utdaterte og fungerer ikke med GeForce 8-serien).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...