Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden

Klingon

Anbefalte innlegg

Spør p5w dh klare 400 da for klart 3.6ghz på E6600 mitt mb max ut på 395 elns

7503112[/snapback]

Du for ha meg unnskyld hvis du er dyslektiker - hvis ikke bør du seriøst se på måten du skriver på.

On topic:

Gasolin: Kan du poste et bilde som viser hvordan vcore flukterer?

Bruke gjerne Speedfan til dette. La Speedfan stå og gå i ca 10 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei der!

Har Asus P5W DH Deluxe hovedkort og bruker påmonterte WiFi-AP Solo i et trådløst nettverk mot internett (Outlook, sammen med Windows XP Professional)

Er det noen av dere som kan forklare meg hvordan jeg kan sette opp maskinen til å håndtere flere brukere men med begrensede rettigheter. Tør ikke å gi kjerringa og ungene administrator rettigheter.

Har satt dette opp, men får ikke tak i WiFi uten at de har administrator rettigheter, og dermed kjørt internett/mail etc.

Er allerede evig taknemmelig til den hjelp jeg fikk av forumet i går, knyttet til ”blåskjerm”.

Postet først i denne tråden, men fikk hjelp i bøtter og spann da jeg fikk lagt den ut under ”maskinen fungerer ikke”.

Sendte også mail til ASUS, uten at jeg fikk noe som var vesentlig. Fikk dog oversendt siste versjon av BIOS (1701). Som jeg har flasha inn. Fungerer greit så langt!

Lenke til kommentar

Koblet opp med ZyXEL USB adaper. Alt er nå OK.

Kan bare ikke fatte og forstå at dette ikke skulle være mulig med den interne trådløse porten på hovedkortet!!

Er forumet for dette hovedkortet "avgått ved døden" - Lite bevegelse/respons.

Det må da ha vært noen av dere som har brukt den interne trådløse porten på hovedkortet - og hatt lignende begrensninger for visse brukere.

Skulle bare ha vært interessant å vite om det er jeg som ikke har klart å finne ut av oppsettet, eller om det faktisk er slike begrensninger på bruken.

Har sendt mail til Asus, men har ikke fått svar ennu. Vil poste den ut, når de "våkner opp igjen" etter helga.

Lenke til kommentar

7503112[/snapback]

Du for ha meg unnskyld hvis du er dyslektiker - hvis ikke bør du seriøst se på måten du skriver på.

7503546[/snapback]

Du får ha meg unnskyldt, ikke du for ha meg unnskyld.

Blir litt teit å prøve å rette på andre om du ikke kan ordentlig norsk selv - det er nå min mening.

Lenke til kommentar

7503112[/snapback]

7503546[/snapback]

Du får ha meg unnskyldt, ikke du for ha meg unnskyld.

Blir litt teit å prøve å rette på andre om du ikke kan ordentlig norsk selv - det er nå min mening.

7524900[/snapback]

Kanskje på tide at moderator retter opp i denne tråden. Enkelte svært useriøse innlegg som bare tar opp plass og ødelegger kvaliteten på denne tråden.

Og til dere som ikke klarer å la være med krangling på forumet, la nå være a... Disse trådene er fine for folk som trenger dem, uten at krangling skal forsøple kvaliteten. :nei:

Lenke til kommentar

Noen som vet hva nyeste bios fikser?

Ellers ville det hvert fint om noen kunne legge ut hvilke innstillinger de bruker

ved høyeste klokk.

Kommer selv ut med fsb på 365(noe jeg synes er bra).

Vcore 1.45

Mch på 1.65

Resten auto.

Spd enablet.

Hyperthreading off.

Mulig boxkjøleren begrenser meg,men er uansett veldig fornøyd med dette kortet.

edit.Gjelder med E6600

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Ellers ville det hvert fint om noen kunne legge ut hvilke innstillinger de bruker

ved høyeste klokk.

Vcore 1.45

Mch på 1.65

Resten auto.

Spd enablet.

Hyperthreading off.

edit.Gjelder med E6600

7526743[/snapback]

Jeg bruker følgende på min "høyeste klokk", dvs slik jeg kjører maskinen 24/7:

FSB på 400, mch på 1.5v, vcore på 1.35v, spd enabled og eist av. Er en E6400.

Lenke til kommentar
Jeg bruker følgende på min "høyeste klokk", dvs slik jeg kjører maskinen 24/7:

FSB på 400, mch på 1.5v, vcore på 1.35v, spd enabled og eist av. Er en E6400.

7528111[/snapback]

Har spd og eist noe å si for klokkeegenskapene?

7528856[/snapback]

Ja, P5W DH har problemer med de fleste minnebrikker når det kommer til å stille inn manuelle timings ved høy FSB, derfor må man bruke "SPD", viss ikke nekter kortet å boote. eist må man slå av for å kunne stille på vcore til CPU.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Ja, P5W DH har problemer med de fleste minnebrikker når det kommer til å stille inn manuelle timings ved høy FSB, derfor må man bruke "SPD", viss ikke nekter kortet å boote. eist må man slå av for å kunne stille på vcore til CPU.

7532091[/snapback]

Personlig har jeg ikke lagt noe merke til eist i bios, men jeg kan forandre på verdien på v-core (eller går det an å forandre v-core, emn den angitte verdien ikke trer i kraft? :dontgetit: )

Hvor i Biosen slår vi av EIST da?

Lenke til kommentar

ved høyeste klokk.

Vcore 1.45

Mch på 1.65

Resten auto.

Spd enablet.

Hyperthreading off.

edit.Gjelder med E6600

7526743[/snapback]

Jeg kjører min på disse instillingene:

C2D E6300

FSB: 430

Vcore: Auto

MCH: 1.65

MinneV: 2.10v

SPD (1:1) på.

Lenke til kommentar

Har ett "ørlite" problem her...

Får ikke bootet pcen, den slo seg plutselig av og når jeg slår den på så får jeg bare ett langt pip etterfulgt av tre korte. Stod ikke en dritt om dette i manualen så etter å ha satt meg på serveren min og googla litt fant jeg fram til dette:

1 long, 3 short = Conventional/Extended memory failure

http://www.computerhope.com/beep.htm#04

Er det RAMen som har tatt kvelden tro?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har en venn som har problem med å få dette hovedkortet til å få opp skjermvisning under POST. Det piper ingenting og han får altså ikke opp et bilde på skjermen sin. Hovedkortet hans er erst. for defekt vare etter at han fant ut at hovedkortet hadde tatt kvelden (det ville ikke skru seg på). Det er en helt ny pc vi snakker om.

Takk og God Jul.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har en venn som har problem med å få dette hovedkortet til å få opp skjermvisning under POST. Det piper ingenting og han får altså ikke opp et bilde på skjermen sin. Hovedkortet hans er erst. for defekt vare etter at han fant ut at hovedkortet hadde tatt kvelden (det ville ikke skru seg på). Det er en helt ny pc vi snakker om.

Takk og God Jul.

7567151[/snapback]

bruker han det interne skjermkortet eller ett vanlig skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...