Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden

Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

@curse:

Hva er det som feiler/ikke fungerer?

Funksjonaliteten for å finne en ny Bios?

Det enklest er å finne/laste ned alle aktuelle Bios-versjoner du mener du trenger/vil teste..

Så bruker "Update from file" via AsusUpdate utility.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte stress test med min C2D E6600 @ 3.55, men da kom cpu oppi 70+ grader. Er ikke dette altfor varmt? :cry: System lå på 50 grader. minne på 4-4-4-12. Har nå klokket tilbake til 3.1 siden jeg ble litt redd for varmen.

Harware:

C2D E6600

P5W DH

Corsair TWIN2XP-6400C4

Lenke til kommentar
Jeg kjørte stress test med min C2D E6600 @ 3.55, men da kom cpu oppi 70+ grader. Er ikke dette altfor varmt? :cry:  System lå på 50 grader. minne på 4-4-4-12. Har nå klokket tilbake til 3.1 siden jeg ble litt redd for varmen.

Harware:

C2D E6600

P5W DH

Corsair TWIN2XP-6400C4

7450300[/snapback]

70 grader er litt i varmeste laget ja. Selv liker jeg å holde meg under 60 grader (load). Hvilken kjøling har du på CPU?

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med "unlocking" av conroe cpu (bios som tillater høyere multiplyere for denne cpuen på dette hovedkortet) ?

Har en 6600 selv, den kjører jeg på 370 fsb, 3.333 ghz.

er ikke sikker på om det er minne cpu eller bus som det stopper på, men det hadde vært fint å kunne kjøre cpu på en høyere mult. for å sjekke hvor grensa dens ligger. Kjører en del beregningsprogram for strømningsberegninger, og de skalerer nærmest lineært med cpu-speed, så jeg får mye igjen for penga om jeg klarer å pushe den noe lenger.

asus probe rapporterer 30-32 grader under load, so det tilsvarer vel ca 45 grader i realiteten.

ellers kjører jeg 64bit xp, og 4x2gig ram, så jeg regner med at det kan være vanskelig på pushe minnet til det extreme.

Lenke til kommentar

Har litt problem med ustabil PC. :( Ser på bios setup at Vcore varierer opp og ned hele tiden fra 1,16V opp til 1,31V. 3,3V 5V og 12V varierer litt også men ikke så mye. Kan det være spenning variasjonen som gjør PC-en så ustabil?

Har UPS med strømrenser og har aldri merket noe på den andre PC-en.

Endret av Gasolin
Lenke til kommentar

Hei der!

Ser ut til å være mye god kompetanse her.

Har nyoppsatt PC med ASUS P5W DH Deluxe hovedkort, XFX GeForce 7950 GT skjermkort, Creative X-Fi Fatality Lydkort samt 2 stk NEC 5170A.

Har problemer med at jeg får følgende feilmelding ved avspilling av DVD plater gjennom Windows mediaplayer: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0X0000000A (0X7346743E,0X00000002, 0X00000000, 0X8051C340)

Mistenker at dette har med en av driverne som benyttes under avspillingen. Madiaplayeren bruker Inter video (som fulgte med hovedkortet.

Men klarer ikke å finne ut av dette sånn på egenhånd.

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
**BOKMERKE :thumbup:

Noen som vet hva North bridge-spenningen må stå på for å kjøre E6600 stabilt på 3.6Ghz?

Ett annet problem jeg har er at jeg ikke kan stille på FSB i bios, men må bruke clockgen til å stille manuelt på FSB'en, noen som vet hvordan dette fikses?

7502942[/snapback]

Trur du bare har misforståt BIOS litt, slik som jeg gjorde en stund til jeg skjønte hvordan det skulle gjøres :p

Når du trykker enter på FSB verdien, altså når du har merket den. Så kan du skrive inn tall direkte.

Altså:

Merka FSB > "Enter" > Skriv inn valgt FSB, feks. "360"> Enter så F10.

Må bare beklage hvis dette ikke var tilfellet. Håpet kanskje at det var en der ute som slet med det samme som meg første gangen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...