Gå til innhold

Den store P5W DHD tråden

Klingon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke problemer med minnet mitt etter at jeg fant sweet spoten på 2v det må ha for å funke på ddr802 og 4-4-4-10.

Men merka ingen forskjell på denne biosen og 1503. det eneste var minnealokeringa for 64bit os, og så var det mp stilling oppover. Har ikke testa om den mp saken funker.

Lenke til kommentar

Fikk tak i et nytt P5W DH ('ventekort' til Striker Extreme kommer :) )

Dette er revisjon 1.03G - label på sticker er '69M0AC'. Kortet kom med bios 1305.

Ser at det er noen forskjeller:

* Mosfetene rundt cpusokkelen er byttet ut til Nikon (fra Farchild)

* Kondensatorene rundt sokkelen er også nye (blå og litt mindre enn de gamle - samme rating)

Har bare så vidt bootet kortet opp - kommer tilbake med litt info om droop og stabilitet.

post-20353-1163713809_thumb.jpg

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Flashet med asusupdate og rebootet, men jeg måtte fikse på settingsene noen ganger før jeg ikke fikk checksum bad eller lignende. Tror det har noe med at jeg brukte gamle profiler fra o.c. profile i BIOS... Men etter manuelt ha satt alt, funker det rimelig bra! Og AIBooster viser korrekt hastighet også ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte dette HK for et par måneder siden, og har et par spørsmål som dere helt sikkert kan hjelpe meg å svare på.

1) Dette spørsmålet er kanskje litt generelt, men hva, hvordan og hvorfor oppdatere BIOS?

2) Jeg har "auto-overklokket" prossesoren(E6600) min med AI-Booster til 2,75GHz. Er dette trygt? Har lite lyst på en prossesor i minus.

3) Jeg har et 7900GTX, støtter dette HK-et SLI? Har lest masse om det støtter Crossfire, men ikke SLI.

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar

Autoklokken til AIBooster er ganske forsiktig i forhold til hva man kan få til ved manuell klokking ;) Men du kan jo sjekke om systemet er stabilt ved å bruke Orthos og la dette stå i noen timer uten feil. Hvis temperaturene holder seg noenlunde ok da, har du ingenting å bekymre deg over.

Du oppdaterer BIOS hvis den fikser på noe du irriterer deg over/bugs/ny funksjonalitet. Dette gjøres enkelt vha AsusUpdate.

Når det gjelder SLi, er det fullt mulig ved bruk av moddet forcewaredriver 85.96 (85.96_mod.exe kan googles). Du bør da skaffe deg en SLi-bro for å få det lille ekstra ut ;) Sjekk ut denne tråden:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106212

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...