gwh Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kjøpte Linksys WRT54G og Linksys wusb54gc trådløst adapter for 1390,- hos Lefdal igår. kmmer tilbake med utskrift fra Netshop Oslo, og får 657,- tilbake. Totalpris; 733,- Eneste aberet, det må være fysiske butikekr som har billigere. Kan bli at det blir noen spørsmål om sikkerhetsinnstillinger senere, men først skal jeg gå gjennom nettsidene til Linksys før jeg stiller sprøsmål. Uansett, Lefdals finnerlønn fungerer. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det var vel det man kan kalle hyggelig hehe Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Synes det er umåtelig ålreit av dem å gi deg noe på en utskrift fra Netshop Oslo, som ikke burde telle som vanlig butikk så vidt jeg har hørt ... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Netshop Oslo er IKKE en websjappe med 14dagers returrett. Da er den per definisjon butikk. Det var de helt enige i. Netshop hadde ikke blitt akseptert. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er snakk om et sted hvor man henter ting man har bestilt på nett. Dette har ikke blitt prøvd i retten, og jeg tror ikke det hadde holdt. At Netshop selv vrir seg unna angreretten på denne måten sier ikke noe om den egentlige statusen til lageret. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har Lefdal ennå ikke sluttet med "150%-garantien" sin? Har de virkelig ikke fulgt opp pålegget fra forbrukerombudet om å fjerne ordningen? Se hva forbrukerombudet har å si om saken: Lefdal Elektromarkeds prisgaranti og billigstpåstand er i strid med markedsføringsloven og i slutten av disse trådene: Lefdal og 150% garantien "Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden Lefdal bøtelagt for sin prisgaranti Lenke til kommentar
gwh Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Ikke prisgaranti Simen, men Finnerlønn. "Same shit, different wrapping" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er ikke snakk om prisgaranti her. Det var heller ikke garantien i seg selv som var problemet, men det at den impliserte at Lefdal var billigst alltid, uansett. Dette var vanskelig å bevise på varer som bare fantes hos dem. Derfor ble de pålagt av forbruker(idiot)ombudet å fjerne den. Lenke til kommentar
magio Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 De hadde vel kommet til denne i samråd med forbrukerombudet, så skal vel ikke være noe problemer nå lengre Lenke til kommentar
coban Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Netshop Oslo er IKKE en websjappe med 14dagers returrett. Da er den per definisjon butikk. Det var de helt enige i. Netshop hadde ikke blitt akseptert. 6963145[/snapback] Etter min tolkning så er Netshop Oslo et lager hvor man henter ting, et fast utsalgssted må ha en betalings terminal. Men det er vel bare bra hvis du fikk det:-) Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Netshop Oslo er IKKE en websjappe med 14dagers returrett. Da er den per definisjon butikk. Det var de helt enige i. Netshop hadde ikke blitt akseptert. 6963145[/snapback] Etter min tolkning så er Netshop Oslo et lager hvor man henter ting, et fast utsalgssted må ha en betalings terminal. Men det er vel bare bra hvis du fikk det:-) 6963444[/snapback] De har 2 terminaler faktisk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Er det det som definerer et utsalgssted? Posten har da også betalingsterminaler? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Både at de har betalingsterminaler og faktiske varer.. Noe posten ikke har! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har Lefdal ennå ikke sluttet med "150%-garantien" sin? Har de virkelig ikke fulgt opp pålegget fra forbrukerombudet om å fjerne ordningen? Se hva forbrukerombudet har å si om saken: Lefdal Elektromarkeds prisgaranti og billigstpåstand er i strid med markedsføringsloven og i slutten av disse trådene: Lefdal og 150% garantien "Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden Lefdal bøtelagt for sin prisgaranti 6963191[/snapback] Denne finnerlønnen er utviklet i samarbeid med forbrukerombudet . Så den er nok her for å bli. Og er ingen prisgaranti - men en finnerlønn som gir deg penger igjen dersom du finner ting billigere andre steder. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det er snakk om et sted hvor man henter ting man har bestilt på nett. Dette har ikke blitt prøvd i retten, og jeg tror ikke det hadde holdt. At Netshop selv vrir seg unna angreretten på denne måten sier ikke noe om den egentlige statusen til lageret. 6963174[/snapback] Man kan kjøpe ting direkte i butikken, de har et showroom og du kan legge inn bestilling på en maskin i butikken og få utlevert varen og betale den på stedet. Har Lefdal ennå ikke sluttet med "150%-garantien" sin? Har de virkelig ikke fulgt opp pålegget fra forbrukerombudet om å fjerne ordningen? Se hva forbrukerombudet har å si om saken: Lefdal Elektromarkeds prisgaranti og billigstpåstand er i strid med markedsføringsloven og i slutten av disse trådene: Lefdal og 150% garantien "Utnytt 150% garantien hos Lefdal"-tråden Lefdal bøtelagt for sin prisgaranti 6963191[/snapback] Problemet med prisgarantien var at den sa at de alltid skulle være billigst, uten å kunne bevise dette på noe måte. Problemet var ikke at man kunne få mellomlegget+50% tilbake om man fant varen billigere. Finnerlønnen er kun den siste delen, og sier ikke noe om at de er billigst i utgangspunktet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 I så fall er Netshops hentelager ikke noe mer enn en utnyttelse av et smutthull. Forbehold: Jeg har ikke sett dette stedet med mine egne øyne enda, men om et par uker skal jeg en tur til tigerstaden, da sjekker jeg det ut. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Intensjonen med loven er vel at man skal ha angrerett om man kjøper noe usett over f.eks postordre i tilfelle produktet ikke svarer til forventningene, men ikke ha angrerett hvis man har mulighet til å se og føle på produktet i en butikk før man betaler. Dog synes jeg ikke denne loven fungerer 100% etter intensjonen. Man vet f.eks ikke om et kamera, et skjermkort eller lignende svarer til forventningene bare ved å ha sett og tatt på det i butikken. Man må kjøpe det og teste det i praksis før man vet om det svarer til forventningene eller om man har kjøpt den berømte katta i sekken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Derfor er det fint med butikker som lar deg få returnere varen selv om den er brukt innen feks 30 dager . Da risikerer man faktisk mindre enn ved å kjøpe varen på nett - hvor det er begrenset hvor mye man kan ta varen i bruk. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har lefdal noen slik form for retturett? Eller blir det bare hos naboen? (elkjøp) Lenke til kommentar
F-J Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Er det det som definerer et utsalgssted? Posten har da også betalingsterminaler? 6963473[/snapback] Nå prøver du virkelig bare å være vannskelig. Hvis du lurer på hva som definerer et utsalgssted foreslår jeg at du søker opp det på nettet. Hele det utsagnet om at du ikke tror det ville holde i retten, hva er det basert på? Du kan ikke sette spørsmål til andres konklusjoner og begrunne det med så til de grader dine egne indisier som ikke grunner i et skvidder. Posten, som du også nevner, er da også et utsalgssted. Så vidt jeg vet selger de både brev, frimerker, dvd'er og også en rekke tjenester. De går under den samme forbrukerkjøpsloven som alle andre. Så vide jeg forstår er ikke Netshop en nettbutikk, for da SKAL de forholde seg til angrerettloven, noe de ikke ER. Da er det vel ikke så mange andre valg enn utsalgssted igjen.. De er ganske enkelt "uskyldig" til det motsatte er bevist. Det må også Lefdal forholde seg til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå