olar0701 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det var tendenser til "fin" solnedgang i går, så jeg tok stativet og knipset dette bildet. Bildet er en smule redigert i photoshop. Bildet er mørkt, men jeg synest det er spennende. Håper på tilbakemeldinger, positive som negative Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Er så "frekk" at jeg bumper denne. Siden ingen har gitt feedback, antar jeg at bildet ikke er så veeeeldig spennende. Hva er galt med det ? For mørkt, unaturlig, kjedelig eller noe helt annet. Har vært så heldig å få mange tilbakemeldinger på tidligere bilder, men 0 her. Så slip kniven og fyr løs Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Syns at bildet er for mørkt som du påpeker selv. Lite kontraster, som i og for seg ikke gjør så mye, bare bildet er spennende å se på, noe som jeg syns ditt bilde ikke er. Grått og svart dominerer så til de grader. I tillegg er flyet for smått og blir dermed adskilt fra det du forsøker å fremheve (noe som etter min mening er uklart). Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Syns at bildet er for mørkt som du påpeker selv. Lite kontraster, som i og for seg ikke gjør så mye, bare bildet er spennende å se på, noe som jeg syns ditt bilde ikke er. Grått og svart dominerer så til de grader. I tillegg er flyet for smått og blir dermed adskilt fra det du forsøker å fremheve (noe som etter min mening er uklart). 6966992[/snapback] Du har nok truffet spikeren på hodet, her ja. Det er vel nettopp mangelen på motiv som er bildets største svakhet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ikke bare er motivet dårlig, kontrastene er (som sagt over) veldig dårlig. Er kun svart som går igjen i bildet nesten, og kanskje litt rødt. Ellers synes jeg du fikk fokuset på flyet fint fram. Var egentlig det eneste som var å gjenkjenne på bildet. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tja, egentlig et litt artig bilde! Nesten så en kan forestille seg at det er kraftig brann under der, med svart røyk som stiger opp. Om det er pasasjerflyet som har sluppet en bombe er kanskje litt tvilsomt, men... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Tja, egentlig et litt artig bilde! Nesten så en kan forestille seg at det er kraftig brann under der, med svart røyk som stiger opp. Om det er pasasjerflyet som har sluppet en bombe er kanskje litt tvilsomt, men... 6967874[/snapback] He, he, flott med et snev av positiv tilbakemelding og. Den opprinnelige tanken min var å prøve å vise en truende avgrunn - mørk, dyster - samt samtidig å vise hvor små, sårbare og gjerne ubetydelige, vi egentlig er, (ref det lille flyet) Ups, ble visst litt dyp nå Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Synes det var et flott bilde jeg, kanskje litt lite kontrast, men værsåsnill fjern den rammen :s Helt horribel synes jeg. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Synes det var et flott bilde jeg, kanskje litt lite kontrast, men værsåsnill fjern den rammen :s Helt horribel synes jeg. 6969201[/snapback] Uten ramme Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 synes ikke motivet var dårlig, men jeg tror jeg ville prøvd komponere det i høydeformat istedet... har lagt ved et eksempel.. (speilvendte det også) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hadde virkelig sansen for det originale bildet, uten ramme. Det eneste var at jeg kunne tenkt meg litt mer kontrast, men bildet var stemningsfullt sånn det er også. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Må no nesten sei at eg likte det litt med ramme. Kunne gjerne sett bilde på høgkant med samme ramma. Kar i landet er bildet tatt? Sikkert i nærheten av en flyplass? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Må no nesten sei at eg likte det litt med ramme.Kunne gjerne sett bilde på høgkant med samme ramma. Kar i landet er bildet tatt? Sikkert i nærheten av en flyplass? 6972510[/snapback] Tatt i Smeaheia, Sandnes. Flyet har nok tatt av fra Stavanger Lufthavn, Sola Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Fint bilde med fin stemning. Men som sagt, for lite kontraster. Finest uten ramme syns jeg. Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ville gjort flyet litt større Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hmm, ma si meg uenig med alle, dette bildet var helt konge. Elsker fargene a stemninga, og flyet.. Lit mye st0y dog i rod kanalen. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hmm, ma si meg uenig med alle, dette bildet var helt konge. Elsker fargene a stemninga, og flyet.. Lit mye st0y dog i rod kanalen. 6992663[/snapback] Uenig med ALLE? Da tror jeg du bør lese kommentarene en gang til... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 pent bilde, men jeg synes flyet trekker ned...skulle likt å se ett uten...det forstyrrer... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 pent bilde, men jeg synes flyet trekker ned...skulle likt å se ett uten...det forstyrrer... 6993748[/snapback] Er ganske uenig med deg jeg. Noe må jo være i fokus, og da er flyet et ypperlig motiv. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 pent bilde, men jeg synes flyet trekker ned...skulle likt å se ett uten...det forstyrrer... 6993748[/snapback] Bildet hadde sikkert fungert uten flyet, men synes personlig at det gir "det lille ekstra" Noe må jo være i fokus, og da er flyet et ypperlig motiv. inv_biggrin.gif Enig i det, flyet kunne nok vært større og klarere, men med et 100 mm objektiv og 1/20 s i lukkertid var det alt jeg greide.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå