Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet maskinen - Strømfeil?

Anbefalte innlegg

Heisann, får ikke startet opp en nybygd maskin. :thumbdown:

HK: Asus A8N-E, athlon 64 cpu, 2xsata hd etc.

Dette er et pci-ex HK, maskinen har tidligere fungert, men etter at jeg byttet delene over til et annet kabinett med en annen strømfosyning fusket alt.

Strømforsyningen har tidligere vært i bruk, ikke feil med denne. (580w).

Det er ikke pci-ex kontakt på PSU, men jeg kjøpte en overgang fra molex på datakjeden.

Første gang jeg koblet i strømmen og slo på strømbryter fikk jeg strøm i maskinen i 0,5 sekunder før den døde. Sikringene gikk ikke så regner ikke med at jeg kortsluttet noe.

Kan det være koblet feil med stryingskablene til HK? De små nede i hjørnet? noen som event har link til manual? (Har koblet dem rett etter tegningene på hk). :innocent:

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet med den andre psu`en da. Bare for å utelukke at den nye ikke er ødelagt, selv om den funka før?

Kan jo alltids være feil satte ledinger....men da er det jo bare å prøve seg litt frem da......skal være umulig å presse inn feil slik at - går + og omvendt....sånn at systemet dør:P

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Jeg fant manualen nå, ser ut til at feilen ligger i den 4 pins kontakten som er den lille koblingen som skal på HK, jeg har 2 slike koblinger og jeg brukte den til 24 pins, der lå jordingen på feil side:( hehe... får skylde på at det er tidlig på morgenen enda:)

Endret av ivanp
Lenke til kommentar

På mitt Asus a8n har jeg koblet de med skriften mot hverandre. Men på mitt kort står det "printet" på selve HK'et under pinnene.

Men om det ikke står noe på ditt,er det jo fort gjort å bare prøve å snu på dem... :)

EDIT: Litt sent ute her ser jeg, Grattis med PC'en! :tease:

Endret av CIder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...