allanalda Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Kan opplyse at prisen på Pentax K10D er endel lavere på denne internettsida enn i Norge. I tilfelle noen skulle være interessert.....omregnet i norske kroner blir det ca. 7300.- for hus. http://www.digibao.fr/toutes-nos-marques/p...ues-reflex.html Endret 29. september 2006 av allanalda Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kan opplyse at prisen på Pentax K10D er endel lavere på denne internettsida enn i Norge. I tilfelle noen skulle være interessert.....omregnet i norske kroner blir det ca. 7300.- for hus. Pluss mva... Og dermed er det ikke noe billigere enn å kjøpe det i Norge, samt at man mister norske reklamasjonsrettigheter etc... Lenke til kommentar
allanalda Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Kan opplyse at prisen på Pentax K10D er endel lavere på denne internettsida enn i Norge. I tilfelle noen skulle være interessert.....omregnet i norske kroner blir det ca. 7300.- for hus. Pluss mva... Og dermed er det ikke noe billigere enn å kjøpe det i Norge, samt at man mister norske reklamasjonsrettigheter etc... 6962837[/snapback] Tror nok merverdiavgiften er med her, men jeg er enig i at reklamasjonsrettighetene i Norge er litt bedre. Ett år mer, vel....... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tror nok merverdiavgiften er med her, men jeg er enig i at reklamasjonsrettighetene i Norge er litt bedre. Ett år mer, vel....... Er nok ikke det når du kjøper det fra et fransk firma. Har du flaks får du trukket fra den franske mva (TVA, f.t. 19.6%), men du må garantert betale mva. ved innføring til Norge uansett. Uten TVA koster kameraet 718 euro+ frakt på 15 euro, med en kurs på 8.3 og 25% mva, ender du opp med litt over 7600 kr, alle garantisaker må til Frankrike, og du mister fem års reklamasjonsrett (tviler på at du får mer enn ett års garanti i Frankrike). Er det virkelig verdt det? Foto&Videos pris på 9000 kr er ikke urimelig, og med litt flaks synker prisene ytterligere i Norge også når kameraet kommer til landet og flere begynner å selge det. I tillegg kommer det jo at man undergraver nordmennene som prøver å selge kameraet, og leve av det. Ikke ditt problem? Det blir det når de lokale fotobutikkene går konkurs, og du absolutt må ha noe til kameraet i går. For å ikke snakke om den uheldige samfunnsutviklingen man får. Konkurser fører ofte til snakk om dårlige tider, og vips, i løpet av kort tid (kortere enn man tror!) er det "dårlige tider"... Joda, det er litt overdramatisert, men faktisk er det til en viss grad slik samfunnet fungerer. Lenke til kommentar
allanalda Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Tror nok merverdiavgiften er med her, men jeg er enig i at reklamasjonsrettighetene i Norge er litt bedre. Ett år mer, vel....... Er nok ikke det når du kjøper det fra et fransk firma. Har du flaks får du trukket fra den franske mva (TVA, f.t. 19.6%), men du må garantert betale mva. ved innføring til Norge uansett. Uten TVA koster kameraet 718 euro+ frakt på 15 euro, med en kurs på 8.3 og 25% mva, ender du opp med litt over 7600 kr, alle garantisaker må til Frankrike, og du mister fem års reklamasjonsrett (tviler på at du får mer enn ett års garanti i Frankrike). Er det virkelig verdt det? Foto&Videos pris på 9000 kr er ikke urimelig, og med litt flaks synker prisene ytterligere i Norge også når kameraet kommer til landet og flere begynner å selge det. I tillegg kommer det jo at man undergraver nordmennene som prøver å selge kameraet, og leve av det. Ikke ditt problem? Det blir det når de lokale fotobutikkene går konkurs, og du absolutt må ha noe til kameraet i går. For å ikke snakke om den uheldige samfunnsutviklingen man får. Konkurser fører ofte til snakk om dårlige tider, og vips, i løpet av kort tid (kortere enn man tror!) er det "dårlige tider"... Joda, det er litt overdramatisert, men faktisk er det til en viss grad slik samfunnet fungerer. 6963112[/snapback] Første del av ditt innlegg er jeg enig i. Pris og garanti. Jeg mener likevel at det er viktig å se på prisene utenlands og "forholde" seg til den trenden da det uten dette, (visningen av priser) ville vært grunnlag for adskillig høyere priser i Norge. Som du er inne på, når det bare kommer noen flere aktører på banen så regulerer prisen seg. Men jeg har overhodet ingen tiltro til næringslivet slik sett, at de i ren og skjær barmhjertighet selger varen sin for lavest mulig pris. Til din andre del er jeg i prinsippet også er enig. Men virkeligheten er vel den at det norske folk forlengst har valgt markedsliberalismen som farbar veg og den, som kjent, tar ikke hensyn til hva som befinner seg av arbeidsplasser i Norge. Selv Staten har lagt seg på kollisjonskurs med ditt ideal-syn her- og dette ser ut til å akselerere. Beklageligvis. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Første del av ditt innlegg er jeg enig i. Pris og garanti. Jeg mener likevel at det er viktig å se på prisene utenlands og "forholde" seg til den trenden da det uten dette, (visningen av priser) ville vært grunnlag for adskillig høyere priser i Norge. Som du er inne på, når det bare kommer noen flere aktører på banen så regulerer prisen seg. Men jeg har overhodet ingen tiltro til næringslivet slik sett, at de i ren og skjær barmhjertighet selger varen sin for lavest mulig pris. Nei, enig i det, men det skal mye til at én butikk får forbli den eneste som selger en vare, spesielt hvis den blir populær...Til din andre del er jeg i prinsippet også er enig. Men virkeligheten er vel den at det norske folk forlengst har valgt markedsliberalismen som farbar veg og den, som kjent, tar ikke hensyn til hva som befinner seg av arbeidsplasser i Norge. Selv Staten har lagt seg på kollisjonskurs med ditt ideal-syn her- og dette ser ut til å akselerere. Beklageligvis. Skal ikke påstå at dette er mitt ideal-syn, men at verden fungerer slik er ingen stor hemmelighet. Nå har det vel i dagens velferds-Norge blitt såpass mange personer med tilstrekkelig mye penger til at de ikke vil merke de dårlige tidene, og således utjevne kontrastene i situasjonene, men slike kjedereaksjoner er ikke uvanlig. Særlig hvis en større butikk må kaste inn håndkleet, en butikk som "har vært der i alle år". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå