Gå til innhold

Ideer til nytt nettsted om film?

Anbefalte innlegg

Layoutmessig er der overhodet ingen forskjellar mellom Strict eller Transistional HTML så lenge du gjer ting slik du uansett bør. Der er faktisk ingen god grunn til å fortsatt bruke "gamle koder" i dag. Med semantisk HTML (og gjerne STRICT-doctype) får du innholdet finfint fram i alle nettlesarar som er brukt i dag.

Og jo, du kan fortsatt bruke name-attributten på input-element. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bare misforstått. Trodde ikke name kunne bukes i det hele tatt. Det riktige blir vel da å identifisere formen med en ID. Mulig jeg får problemer med VbSriptet, fordi forskjellige former blir behandlet og lagret, og om jeg ikke husker feil identifiserer scriptet jeg bruker i dag former på "name".

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
De fleste personer ser best med det høyre øyet.
Gievf documentation plx!

Syns meny på høyre side funker vel så bra jeg, og siden vi vestlige leser fra venstre mot høyre kommer innholdet mer i fokus. Imidlertid syns jeg det ble litt stilkræsj på den sida, med avrunda meny, firkanta side ellers. Dessuten var typografien noe kjedelig, i likhet med resten av sida, IMO.

Lenke til kommentar

Okai, ikke i Opera iallefall. Uansett, er ikke så farlig akkurat nå.

Når det gjelder utseendet så kan du jo titte rundt på alle e-magasinene som finnes, hente litt inspirasjon derfra, ang typografi, bildeoppsett og slikt. Tror ikke du kan belage deg på et design likt musikksmaken, for det funker ikke, for min del iallefall - alt for lite design på en måte. Som om den serverside-programmerer har designet siden, unnskyld om jeg er litt krass - men det er konstruktiv kritikk som gir forbedringer.

Men, kikk rundt på andre sider som gjør det samme.

Lenke til kommentar

Jepp. Har fått en rekke ideer etter å ha kikket på andre sider. Men jeg vil ikke plagiere noen heller. For å bli minst farget av hva andre filmsider gjør, prøver jeg å tenke eget.

Hvem er "serverside-programmerer"? Det er utelukkende mitt eget design. Hvis det er soopportal du mener, så ligner den ikke i det hele tatt, verken på design eller koder.

Jeg er ingen nybegynner, og presiserer nok en gang til at det ikke er kritikk jeg ber om, men gode ideer og forslag. Folk er forskjellige som natt og dag, noen sier det ene, andre sier noe helt annet. Å tilfredstille alle nettsurfere er en umulig oppgave.

Lenke til kommentar

Hehe! Skjønner... Jeg har alltid hatt sansen for det enkle da. Design er ikke min greie, så for å få det til å se designet ut har jeg valget mellom å hyre inn en pro som koster mer enn det smaker, eller rett og slett spørre andre om ideer. Nå har jeg funnet greia tror jeg, og ser for meg hvordan det skal være. Hvis du oppdaterer, vil du se en ny header som danner grunnlaget. Obs, sliter med noen css-problemer for IE som tidsnok skal løses, så du må se det i Opera for å få et bilde av hvordan det vil bli... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...