Nemon Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Sitter her med ny pc som ikke oppfører seg helt som den skal, hadde store problemer med å få den til å boote opp første gangen. Men nå har jeg endelig fått innstallert XP på den, men har fortsatt problemer med at den ikke vil boote opp hver gang, det som skjer er at alle viftene begynner å gå, spesielt skjermkortvifta, den går for fult, ellers er det ikke mye liv, får ikke signal ut til skjermen. Kan det ha noe med bios versjon og gjøre, eller er det mere sannsynlig at det er feil på hovedkortet, evt andre ting? Oppsett: ASUS P5W DH Deluxe Core 2 Duo E6600 Sapphire Radeon 1900XTX Corsair XMS Ram 6400 Mist PSU Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvilken BIOS versjon har du? Anbefaler deg sterkt og oppgradere til siste offisielle BIOS. Du bør også sjekke hvor mye spenning du fórer RAM'en din med, kan godt hende den trenger mer enn 1.8v for å fungere skikkelig Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 I tillegg til andrvas sine forslag kan du prøve følgende: - Disable Q-fan kontroll (for alle viftene) - Disable alle PATA/SATA kontrollere du ikke bruker Begge instillingene finner du i biosen. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Opplevde noe av samme problematikken på mitt hovedkort, men når det først tok kveld tok det skikkelig kveld. Men før det stoppet fikk jeg installert winXP og brukte maskinen noen dager. Merkelig nok fungerte en BIOS oppdatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå