river Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg trenger et program som jeg kan dele opp en film fil. Fila har .DAT navn til slutt. Noen som vet et program som jeg kan dele den opp. [ Denne Melding var redigert av: river på 2002-11-01 20:40 ] Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Delen opp, hvorfor ikke komprimere den? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Delen opp, hvorfor ikke komprimere den? Enklere, særlig hvis du bruker XP. Lenke til kommentar
river Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Okey. men jeg bruker win2k. hvordanhva gjør jeg det når jeg skal komprimere den? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Bruke nten WinZip eller WinRAR :9 Lenke til kommentar
*T* Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Du kan bruke et lite programm som heter filespilt, funker utmerket. Der kan du selv bestemme hvor store output filene skal være. Før moralens våktere våkner, så må jeg si at jeg ikke vet om det er freeware, men en shareware versjon mener det fins uansett. Prøv evt http://www.download.com Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hvorfor ikke bare rename fila til .avi og kjøre avi chopper på den det skall fungere Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Virtual Dub fungerer utmerket til å dele filmer med. Lenke til kommentar
decibel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Vel, jeg regner med at DAT fila er fra en VCD eller SVCD. I såfall er den lagret i såkalt mode 2. Det betyr at fila er lagret med mindre feilrettingsinformasjon enn når du brenner en vanlig data-cd. På denne måten får vi plass til mer på hver CD. En 700 MB CD-R har faktisk plass til nesten 800 MB i mode 2! For å "konvertere" fila til MPEG-1 eller MPEG-2 på den riktige måten, kan du bruke VCDEasy. Gå under "Tools" og "VCDxRip". Resultatet blir da en MPEG-X fil som du kan splitte opp meg TMPEnc ("MPEG Tools" -> "Merge & Cut"). På denne måten slipper du kvalitetstap ved å re-enkode filmen, noe som du må gjøre med Virtual Dub da den kun støtter AVI som output. Hvis du har en SVCD vil du også oppleve at Virtual Dub ikke håndterer MPEG-2 (men du kan selvsagt frameserve fra f.eks. dvd2avi...) VCDEasy er freeware, mens TMPEnc er shareware. Du kan laste ned begge fra http://www.doom9.net . [ Denne Melding var redigert av: decibel på 2002-11-05 02:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå