Gå til innhold

tilkoblingsproblemer med FTP

Lanes

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å få FTP serveren min opp å gå, håper jeg vil klare å løse problemet gjennom dette forumet.

For en tid siden hadde jeg en velfungerede FTP server, men så flyttet jeg, og nå er jeg ikke i stand til å få serveren online lenger. Jeg har en mistanke om at dette skyldes en blokkering av porter, men er neimen ikke sikker lenger.

Den fungerende serveren var plassert bak et ADSL modem, deretter en router og internett var levert fra NGT. Serveren jeg nå ikke får online er på samme maskin, samme programvare, samme router og internett tilkoblingen er også levert fra NGT.

Jeg har prøvd å koble til til domenet fra andre maskiner på LANet, og jeg har prøvd å koble til utenifra. (Merk, jeg kan koble til via LAN addressen, så serveren fungerer).

Norton er skrudd av, windows brannmuren er skrudd av og alle porter er åpnet. Jeg har ringt til NGT for å høre om det var noe spesielt jeg måtte gjøre for å åpne porter i modemet, men det var det ikke. Er likevel forholdsvis sikker på at det er her problemet må ligge siden dette er eneste forskjell fra nettet hjemme (bortsett fra den geografiske forskjellen selvfølgelig).

Modemet er konfigurert til å forwarde alle porter og NAT er satt til SUA (slik som NGT sier det skal være). Har også prøvd å åpne spesifikke porter uten hell. Det handler om et Zyxel adsl modem.

NGT blokkerer porter under 2000 (eller noe slikt), men jeg bruker alt over 49000, så dette burde heller ikke være noe problem.

Har sittet i evigheter med dette nå, men kommer ikke fram til noen løsning. Min kunnskap til problemer som dette har store hull, så er det noe jeg kan ha oversett?

Bruker BulletProof som server programvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at modemet ditt router videre til IPen som serveren din har

6970678[/snapback]

Dette skal være ordnet.

Som sagt, jeg fatter virkelig ikke hvor problemet ligger hen. Jeg har en web server som fungerer, dc++ fungerer etc etc.. men den ftp serveren bare nekter å gå online..

Burde muligens prøve en annen software.

Lenke til kommentar
I bullet proof må du passe på at du har aktivert Passive FTP, og sette den på fixed IP (samme IP som serveren får fra ruteren).

6997381[/snapback]

Jeg har satt den til den eksterne IP adressen, hva mener du den skal være?

Internet - ADSL modem - ruter - server

Endret av Lanes
Lenke til kommentar

192.168.xxx.xxx skal den være.

Om dette er rangen du får fra routeren.. Gå inn på routeren å se. :)

Sett den fast, og hiv på forwarding av port 21 i routeren (hvis dette er ftp porten din) til den faste ipadressen du satt på serveren. (192.168.1.100 feks)

Edit:

Hvilken router er det du har?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...