Gå til innhold

Harddisken er lei seg.. HJELP

Anbefalte innlegg

Hallo folx.

Jeg er student og bor i mandal. I denne helgen tok jeg med meg hardisken hjem for å dele noen filer med dataen her hjemme.

Jeg får dessverre ikke startet opp disken... Kjører ntsc eller hva det heter på den disken. Derfor å jeg boote fra den (Siden Win 98 ikke takler dette systemet)

Jeg har 3 partisjoner på disken og kjører xp og 2000 på den.

Men ingen av operativ systemene vil starte opp. I xp under sikkerhetsmodus med kommandolinjen så låser systemet seg når den leser en fil som heter mup.sys og 2000 stopper på slutten av den første grå linjen.

Hva kan være gale.. Hva bør jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet om et program som løser dette problemet ditt, det heter Captain Nemo 3.21, med dette programmet installert på en win98/me maskin da kan du lett få tilgang til NTFS filsystemet, det støtter også filsystemet til Linux samt Novell.

Hvis du ikke kalarer å finne det på www, da kan du jo legge ut E-post adressen din så kan jeg sende det til deg.

Lenke til kommentar

Må bare nevne det (sorry Admin'c ), det som Admin'c skriver er fulstendig feil, XP har ikke en sperre som gjør hardisken fulstendig ubrukelig på andre maskiner når du formaterer med NTFS, det er sant at har du en Windows versjon med filsystemt FAT32, da får du ikke tilgang til en NTFS disk sånn uten videre,men det går an å løse. Har du en Win2000 får du også tilgang til en WinXP disk formatert med NTFS

Du sier også at han bør resinstallere Windows XP for å kvitte seg med NTFS....hvorfor det???

NFTS filsystemt har en mye høyere sikkerhet en FAT32, da det er kryptering på diskene,det er jo litt viktig nå i disse bredbånds dager eller???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...