Rubino85 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hallo folx. Jeg er student og bor i mandal. I denne helgen tok jeg med meg hardisken hjem for å dele noen filer med dataen her hjemme. Jeg får dessverre ikke startet opp disken... Kjører ntsc eller hva det heter på den disken. Derfor å jeg boote fra den (Siden Win 98 ikke takler dette systemet) Jeg har 3 partisjoner på disken og kjører xp og 2000 på den. Men ingen av operativ systemene vil starte opp. I xp under sikkerhetsmodus med kommandolinjen så låser systemet seg når den leser en fil som heter mup.sys og 2000 stopper på slutten av den første grå linjen. Hva kan være gale.. Hva bør jeg gjøre?? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Kanskje litt off-topic, men funker brenner din enda? Min er helt jævlig! Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 KLART :wink: Men har bestilt ny lite-on fra ps data... 402448... Må ha d vettu hehe Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Kan du ikke sette den som slave da? Forresten tror du mener NTFS. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Feil på driverne til ditt hovedkort. Den disken som du prøver å starte opp med har ikke de rette driverne til brikke settet ditt og mest sansynlig feil irq adresser. Så den disken får du mest sannsynlig ikke opp på den måten du prøver på. Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 ok.. Men jeg kan kjøre den som slave i xp2000 basert datamaskin vel?? Takk for hjelpen forresten Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Siden du har ntfs kjører du sansynligvis xp og ikke nt4.0. Xp har en sperre som gjør hardisken fulstendig ubrukelig på andre maskiner når du formaterer i ntfs. Derfor anbefales det å reinstalere xp når du skifter cpu og andre vitale deler. Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 OK... men jeg kan vel kjøre den som slave? Lenke til kommentar
Terje_2002 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg vet om et program som løser dette problemet ditt, det heter Captain Nemo 3.21, med dette programmet installert på en win98/me maskin da kan du lett få tilgang til NTFS filsystemet, det støtter også filsystemet til Linux samt Novell. Hvis du ikke kalarer å finne det på www, da kan du jo legge ut E-post adressen din så kan jeg sende det til deg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Quote: RuB|No skrev (2002-11-01 21:11):ok..Men jeg kan kjøre den som slave i xp2000 basert datamaskin vel?? Ja, Det er eg neste 100% sikker på at du kan gjøre? Lenke til kommentar
Terje_2002 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Må bare nevne det (sorry Admin'c ), det som Admin'c skriver er fulstendig feil, XP har ikke en sperre som gjør hardisken fulstendig ubrukelig på andre maskiner når du formaterer med NTFS, det er sant at har du en Windows versjon med filsystemt FAT32, da får du ikke tilgang til en NTFS disk sånn uten videre,men det går an å løse. Har du en Win2000 får du også tilgang til en WinXP disk formatert med NTFS Du sier også at han bør resinstallere Windows XP for å kvitte seg med NTFS....hvorfor det??? NFTS filsystemt har en mye høyere sikkerhet en FAT32, da det er kryptering på diskene,det er jo litt viktig nå i disse bredbånds dager eller??? Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 ok... da vet jeg iallefall d.. takk for hjelpen alle sammen :wink:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå